Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
202spots schreef: Kan je 't zien zo? ;)
Afbeelding

Ik heb Leo wel is 'n foto van 'n nier gestuurd,
ik ben 'm kwijt Leo...heb je 'm nog?
Het enige dat ik zie (hangen)zijn een paar ballen waar je u tegen zegt! :o :o ;D ;D
Door casangio
Mayka schreef: Vanmiddag heb ik bij de slager o.a. dit stuk ? meegekregen:

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen wat het is? En ziet een nier er ongeveer net zo uit als een lever alleen dan platter? Leuk hoor, zo'n grote emmer vol met slachtafval gratis maar de volgende keer maar even goed vragen wat er in zit ;).
Ik zou die slager even bellen dan weet je het meteen ;) ;)
Door rob
Weet wel dat lever en hart helemaal niet op elkaar lijken...hou het op stiereballen.....zal eens navragen....ga vanochtend toch vleeshalen.....heb nog een ander vermoeden maar kan nu niet op de naam komen...vraag het ff na..

Linda
Door Mayka
CaSanGio schreef: Ik zou die slager even bellen dan weet je het meteen ;) ;)
Da's een goeie, ik heb meteen even gebeld en het waren longen! Er zat ook een reep vet bij, een milt en een stuk of tien ribben.
Als ik het goed begrepen heb zijn longen organen. Dus 10 - 15 % van de maaltijd mag hieruit bestaan toch?
Nou, dan kan ik in ieder geval even vooruit ;).
Door rob
is dat wat je op de foto zet een long?
pak ze eens vast plakken ze dan aan je handen?
Longen zijn veel donkerder en sponziger.......denk eerder aan een zwezerik......longen zijn veel ronder en zien er toch anders uit........als ik die long vergelijk met de lengte van het mes dat ernaast ligt is ie veel te klein voor een long als het van een beetje dier is...ook al zou ie van een kalfje zijn zijn ze groter......

Linda
Door Mayka
rob schreef: is dat wat je op de foto zet een long?
pak ze eens vast plakken ze dan aan je handen?
Longen zijn veel donkerder en sponziger.......denk eerder aan een zwezerik......longen zijn veel ronder en zien er toch anders uit........als ik die long vergelijk met de lengte van het mes dat ernaast ligt is ie veel te klein voor een long als het van een beetje dier is...ook al zou ie van een kalfje zijn zijn ze groter......

Linda
Ze vast pakken lukt niet meer, ze zitten al in stukken gesneden in de vriezer ;). Het waren grote (idd beetje ronde) lappen dus ik denk dat de slager ze al in stukken had gesneden?
Begin wel een beetje te twijfelen nu, kan ik het aan mijn honden geven? :-\
Door rob
Ja hoor dat kun je rustig geven als ze het lekker vinden...sommige honden eten het niet omdat het heel sponzig is en sommigen wel en sommigen eten het met een beetje kook erover......gewoon proberen...als het long is......is het zwezerik dan kun je dat ook gewoon geven....maakt niets uit......maar omdat het zo roze en stevig lijkt op de foto dacht ik dat het zwezerik was.

Linda
Door Lizzy
Woog het heel verbazingwekkend licht? In dat geval: zijn het zeker longen! Mogelijk van een wat jonger dier. De longen van schaap/lam zijn ook zo licht van kleur.
Door Mayka
Oké, de foto's op originele grootte:
Laatst gewijzigd door Mayka op za 19 mar 2005, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Yup, dit zie mij eruit als long... Yuppie.... Ik moet zeggen he, ik vond long er echt zoooo goor uit zien en zoooo vies aanvoelen.... het leek wel zachte kleefspons... :-X
Door the dude
geer schreef: Eeeh, alvleesklier van een mega-rund met een vergrootte alvleesklier...zoiets? ;D
Dat dacht ik ook, vanwege het bloemkool achtige
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door