Ik vind het werkelijk mooi om te zien, maar hier zou ik het niet durven zo'n heel lam. Bucka zou het niet eten
hij houd niet van vachtjes. Eendagskuikens plukt ie ook zoveel mogelijk dons af. Muis eet ie
dan weer wel raar beest.
Als kind hadden we bij m'n ouders een herplaats birmaantje en een somali die gewend waren geregeld een kuiken te krijgen.
M'n moeder vond het niks en is er op een gegeven moment mee gestopt te geven. Maar ik herrinner me
nog goed de dag dat ik een parkietje kreeg. De katten zagen het vogeltje en renden luid miauwend naar de magnetron
vol verwachting op hun kuiken wachtend.( ik weet het, het hoort niet maar zo deden we dat toen om te ontdooien)
Ik heb zelden zo dubbel gelegen.

T parkietje was een echte kannibaal want toen Banjer ( de kat die ze nu nog hebben
is al weer ruim 10) ooit in mijn slaapkamer was ingesloten samen met vogeltje jules. Wij zaten beneden en hoorde een gekrijs
me hart zat in me keel. Mijn vogeltje ohnee.. Affijn ik storm naar boven om te ontdekken dat banjer gegrepen was door de vogel.

Heelft Jules m'n pittbullparkiet een hele hap uit zijn oor genomen..
Inmiddels is Jules al weer zo'n 5 jaar dood. Maar hij heeft ruim 12 jaar geleeft.
nujaa weer ontopic.
Ik fok muizen. Als huisdier en voer.
Ik heb 2 katten waarvan 1 met granen en rijst allergie. gek op prooitjes. Vooral muis. En muizen zijn schrikbarend duur.
Ik ben ook nog eens gek op muizen.Tja dan besluit je te gaan fokken, in eerste instantie als doel grote gezonde voermuizen
waarvan je weet wat voor leven ze hebben gehad, welk voer enz. En dan wil je weleens hele leuke kleurtjes tegen komen.

Tegenwoordig fok ik af en toe 1 of 2 nestjes tegelijk en dan weer een tijdje niet. De meeste muisjes en dan vooral de dametjes
leven gewoon als huisdier of zoek ik een huisje als huisdier en een aantal hou ik zelf om mee verder te fokken.
Ik ben nogal een emo muts.

Maar de fokdieren worden hier niet gevoerd, das ook de reden om niet te veel te fokken.
Ik heb 3 aqua's en 6 kooien in gebruik en nog 2 reserve voor zieke of niet koppebare mannetjes en dat is m'n max.
Een van de aqua's is bv m'n VIM bak( very important mouse) daarin zitten de dames die met pensieon zijn. De oudste
muis is inmiddels bijna 2 wat erg oud is voor muisjes.
De mannetjes plaats je wat moelijker dus als ik een nest heb met veel mannen hou ik er zelden
een aan tenzij ze echt een aparte kleur of leuk karakter hebben. De rest zijn dan dus voermuizen klinkt hard, is het misschien ook wel. Maar ze krijgen dezelfde zorg en liefde als de andere met het verschil dat zo op een leeftijd van ong 4 a 5 maanden eindigen als voer. Zelf merken ze daar niks van. Ik pak ze regelmatig op gewoon om even te knuffelen,
en dan ook alleen keren ze niet meer terug.
Muis krijgt een knuffel, nog n zonnebloempitje en word meteen daarna gestrekt en gevoerd.
Een heel lam is hier nu nog een brug te ver maar wie weet ooit als mijn held (bucka)zijn sokken durft uit te doen.