Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1859241
mad_trapper schreef: Als iedereen biologisch geteelde groente en fruit wilt, hebben we 3 extra planeten nodig...
En het duurt wel nog een 'tijdje' voor we op mars kunnen leven :)
Volgens de mondiale voetafdruk heb je hier ernstig ongelijk hoor.
#1906799
Dat klopt, maar we gooien ook de helft van ons voedsel weg en eten teveel vlees (die heel veel ruimte in beslag nemen en veel van ons plantaardige voedsel eten). Dus als we minder vlees eten en minder weg zouden gooien, dan zou er ruimte zat zijn om iedereen biologisch te laten eten. Helaas werkt het niet zo, omdat de "economische belangen" altijd voor gaan (bleegh  :-\).
#1907042
dogsunlimited schreef: Dus anticipeer je op wat jouw honden je laten zien. Net als dat een andere eigenaar anticipeert op wat hun hond ze laat zien en het beter doen op lagere botpercentages, omdat hoger niet werkt. Dan kun je niet stellen dat die verhoudingen zoals jij die voert 'perfect' zijn voor elke individuele hond. En kun je ook niet stellen dat de 'berekeningen' zoals die er zouden zijn (volgens Billinghurst....beide boeken heb ik dus je hoeft er niet uit te citeren...) voor elke hond kloppend en dus 'perfect' zijn. Dat bestaat gewoon niet.
Ik heb 11 honden en geen van allen doet het goed op 15% bot, ze doen het allemaal prima op een percentage tussen de 30 en 45% dus houd ik dat aan.
#1907544
Angela_Bodhi schreef: 15% is 30% vleesbot he. Dus als jij 30-45% vleesbot geeft, dan geef je 15-22.5% bot.
Excuses  :), ik schreef het verkeerd, ze krijgen dat aan puur bot.
Overigens begrijp ik dit soort discussies niet altijd, is het niet zo dat je o.a. voert op zicht, waarom dat strakke als je hond het misschien beter doet op een paar procent meer of minder van het andere ?
#1907766
Barf schreef: Excuses  :), ik schreef het verkeerd, ze krijgen dat aan puur bot.
Overigens begrijp ik dit soort discussies niet altijd, is het niet zo dat je o.a. voert op zicht, waarom dat strakke als je hond het misschien beter doet op een paar procent meer of minder van het andere ?
Geef jij zoveel puur bot?? Hoezo doen ze het dan slecht op het normale % bot? Wat merkte je?
Als ik jouw hoeveelheid bot zou geven (30 - 45 % bot, wat 60 - 90 % vleesbot is), zou ik mijn honden kunnen laten opereren.
#1907824
_Sandra_ schreef: Geef jij zoveel puur bot?? Hoezo doen ze het dan slecht op het normale % bot? Wat merkte je?
Als ik jouw hoeveelheid bot zou geven (30 - 45 % bot, wat 60 - 90 % vleesbot is), zou ik mijn honden kunnen laten opereren.
Diarree en niet zo'n klein beetje ook en nu hebben ze perfekte ontlasting.
Ik doe alleen maar aan zgn juiste procenten als het ook werkt voor mijn hond/en en zo niet dan wijk ik gerust af.
Honden zijn individuen en juiste voeding is niet altijd uit te drukken in exacte procenten, het kan een streven naar zijn maar meer is het wat mij betreft niet.
#1907892
Barf schreef: Excuses  :), ik schreef het verkeerd, ze krijgen dat aan puur bot.
Overigens begrijp ik dit soort discussies niet altijd, is het niet zo dat je o.a. voert op zicht, waarom dat strakke als je hond het misschien beter doet op een paar procent meer of minder van het andere ?
Barf schreef: Ik heb 11 honden en geen van allen doet het goed op 15% bot, ze doen het allemaal prima op een percentage tussen de 30 en 45% dus houd ik dat aan.
Als ik Pixie zoveel % bot gaf dan scheet die helemaal niet meer. Ze krijgt momenteel 40% vleesbot en dat is soms al iets teveel.
Ze krijgt 40% vleesbot, 33% spiervlees, 17% orgaan, 5% groenten en 5% vis
Geef ik haar meer bot dan komt er pure gewapende beton uit  :biggrin2:
#1908193
us als we minder vlees eten en minder weg zouden gooien, dan zou er ruimte zat zijn om iedereen biologisch te laten eten. Helaas werkt het niet zo, omdat de "economische belangen" altijd voor gaan (bleegh  Undecided).
iedereen? ...iedereen in Nederland bedoel je?:)
Biologisch voedsel is een luxe-product.

Genmanipulatie is de toekomst, zowel voor vlees, groente, als fruit.
#1909141
_Sandra_ schreef: so... inderdaad, mijn honden zouden beton poepen. Maar goed, diarree is ook niet goed.
Ik heb me wel eens afgevraagd of het komt omdat ze op straat geleefd hebben want het is heel typisch dat ze dit allemaal hebben en het enige nederlandse hondje wat we sinds kort hebben heeft dat niet. Misschien ver gezocht hoor  ;)
#1909321
_Sandra_ schreef: Op straat geleefd in het buitenland?
Zou het dan niet kunnen dat ongezonde honden zich voortplanten met een hoop inteelt?
Ik heb spaanse jachthonden waarvan de helft ontsnapt is bij de fokker 8)
De mijne planten zich niet voort want ze zijn allemaal geholpen en verder zijn ze supergezond.
#1910590
Barf schreef: Ik heb me wel eens afgevraagd of het komt omdat ze op straat geleefd hebben want het is heel typisch dat ze dit allemaal hebben en het enige nederlandse hondje wat we sinds kort hebben heeft dat niet. Misschien ver gezocht hoor  ;)
Hoeft niet Baf.. Mijn Podencootjes zijn allebei verschillend. Zo kan Estrella meer bot verhoudingen verdragen dan Aquillo.
Bij Aquillo is omgerekend een percentage van max 20% kaal bot het maximum.  Voorbeeld als ik Aquillo een halve goed bevleesde kippenrug (40% vlees /60 % bot) geef van 120 gram, dan moet hij er toch nog 60 gram spiervlees of orgaan bij anders krijgt hij krijtpoep, wat hij pijnlijk vindt. Kippennekken of eendennekken die meer kraakbeen bevatten dan echt hard bot en dus 50%vl en 50% kraakbeen is daar heeft hij geen krijtpoep van.
Estrella kan haar hele maaltijd van 400 gram uit kippenruggen hebben en heeft geen extra vlees nodig. Die krijgt pas krijtpoep na een halve geitenkop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door