Marchje schreef:
Agree. Zo had ik vanochtend nog een discussie met de moeder van mijn stiefkinderen. De oudste die bij ons woont was gister in tranen, want papa ging twee hanen slachten. Dat was zielig etc etc. Moeder zei dat ze het niet had hoeven weten, trauma's en weet ik waar ze het allemaal over had. Tsja, zondag hebben we kippenpoten gegeten en daar heeft ze echt geen traan om gelaten.
Ik heb er verder maar niet meer op gereageerd, kan het haar toch niet aan het verstand brengen. Ze vindt het hier ook een horrorhuishouden omdat de honden barfen
Ik vind het sowieso onzin, mijn vader is op het platteland opgegroeid hij heeft al jongentje al dieren de nek omgedraaid omdat ze gewond waren of aangereden of wat dan ook.
Ze gingen ook zelf jagen en aten dan hun eigen gevangen konijn/haas/fazant op.
Getraumatiseerd?

Onzin, kinderen kunnen best veel hebben hoor, al dat overbeschermde gezeik van tegenwoordig...

Ikzelf was er wat gevoeliger voor, ik wilde het niet zien maar ik wist wel dat het gebeurde, ik heb het ook meermalen gezien dat mijn opa/oom/vader beesten de nek omdraaiden en vilden.
Tja, hoe denk je dat dat leuke biefstukje op je bord komt, spontaan uit een koe gesprongen ofzo?
Ik vind het zielig als ik het zie, omdat ik geloof dat elk levend wezen gevoel heeft en een ziel, maar als er ergens in een veld een gewond konijn ligt kijk ik liever toe hoe het uit zijn lijden verlost word dan dat ik toe moet kijken hoe het beest crepeerd...
En nee, zelf kan ik het niet, al was het gelukkig nog nooit nodig, ik hoop dat als het ooit zover komt dat ik die keus moet maken ik het wel kan want verstandelijk weet ik wel dat het het beste is.
Oh en nu ik een vleeshond heb krijgt die eventuele slachtoffers ook gewoon te eten.
Oom heeft al beloofd dat het eerstvolgende bontje wat hij gewond vind en de nek om draait bewaard voor mijn hond.
En mijn hond eet ook zijn "slachtoffers" in de tuin, in een woonwijk, met kinderen in de buurt.
Laatst was hij met een kuiken bezig toen er 2 kindjes van een jaar of 8 langsliepen, die bleven kijken en vonden het wat eng. Ik heb het rustig uitgelegd en de kinderen vonden het heel normaal, mooi ook.
Tot er zo'n hysterische moeder op ze af kwam rennen, toen bedachten ze pas dat het mss niet normaal zou zijn.
Trauma van mijn hond?
Ik denk eerder een trauma door zo'n hysterische moeder die gilt op de toppen van haar longen.
It's the way of life, gewoon uitleggen en rustig blijven.