Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
pike schreef: Hier zul je ongetwijfeld gelijk in hebben. Ik heb nog niet zoveel over groentes gelezen, tot nu toe ben ik nog voornamelijk met bot en vlees bezig geweest. Jullie zijn al jaaaren bezig en hebben al zoooveeeel gelezen en zelf uitgeprobeerd dat heb ik zo snel niet ingehaald.
Maar wees niet bang ik geef hem echt wel groente ;)
Ik ben pas sinds december bezig, maar het gaat snel hoor ;D
Door pike
En vanochtend weer keurig netjes kleine drollen gepoept dus dat waren vandaag 150 gram ofwel drie kippenekken njam njam ;D en hij weet nu precies hoe je zo'n hele kippenek behoort te eten, van begin tot end lekker kauwen tussen de kiezen 8). En dat terwijl hij gisteren nog hulpeloos naar een stukje nek stond te kijken!
Hij vindt het een groot feest ;D
Door pike
Kruimel schreef: De harde wortelen snij ik eerst ff in stukjes, evenals andere harde dingen. Dan gaat er een eitje door, of 2, want extra vocht heet 'ie wel nodig. En dan wordt het prut ;D onee, mix 8)
Maar dan geef je ook elke dag ei. En kan je het dan ook nog invriezen met ei erdoor?
Door pike
Laura2004 schreef: Ik gebruik een keukenmachine van tefal en die heeft geen 250 euro gekost en dat gaat super!!! 250 euro lijkt me een beetje overdreven ;)
en een keukenmachine daar hoef je geen vocht bij te doen???
ja ik vind 250 euro heel erg veel om een beetje groentepuree te kunnen maken, ik schrok :o :o :o daar wel behoorlijk van, vandaar dat ik daar even over doorvraag, kon me niet voorstellen dat jullie allemaal van die dure dingen gebruiken. Als je een hele kennel hebt of van die giganten kan ik me voorstellen dat zo'n investering wel loont, maar met één hond van 15 kilo, mag het ietsje minder ??? ???
Door Truus
pike schreef: over vies ruiken gesproken: niet dat Pike nou vies rook (behalve als hij in een vieze sloot had gestaan of door de dooie vis gerold), "gewone hondelucht" zal ik maar zeggen, maar nu hij een maandje op kvv staat ruikt hij heel anders, het hondeluchtje is er niet meer, hij ruikt veel aangenamer. Straks gaat ie nog lekker ruiken ook ;D ;D
Dat is ook het eerste wat bij mij opviel, ze ruiken lekkerder en hun vacht wordt beter, de rest komt nog ;)
Door pike
Truus schreef: Dat is ook het eerste wat bij mij opviel, ze ruiken lekkerder en hun vacht wordt beter, de rest komt nog ;)
:Dzolang ie maar geen krullen krijgt ;D ;D
Door Laura2004
pike schreef: en een keukenmachine daar hoef je geen vocht bij te doen???
ja ik vind 250 euro heel erg veel om een beetje groentepuree te kunnen maken, ik schrok :o :o :o daar wel behoorlijk van, vandaar dat ik daar even over doorvraag, kon me niet voorstellen dat jullie allemaal van die dure dingen gebruiken. Als je een hele kennel hebt of van die giganten kan ik me voorstellen dat zo'n investering wel loont, maar met één hond van 15 kilo, mag het ietsje minder ??? ???
Het is geen tefal keukenmachine zie ik net, het is een philips en die is denk al een jaartje of 6 en hij doet het prima. Ik hoef er nooit extra vocht bij te doen. ;)
Door pike
Laura2004 schreef: Het is geen tefal keukenmachine zie ik net, het is een philips en die is denk al een jaartje of 6 en hij doet het prima. Ik hoef er nooit extra vocht bij te doen. ;)
nou dat klinkt ook goed. Niet dat ik wat tegen eieren heb maar ik wil niet het ene verplicht zijn te geven omdat ik anders het andere niet kan klaarmaken.
Door 202Spots
pike schreef: barf je al zoooo lang :o
Nou nee...ik ben bijna 7 jaar aan 't barfen, maar me keukenmachien gebruik ik niet alleen voor de honden hoor! 8)

En wanneer ik 'n grote hoeveelheid groentemix maak, en er meer vocht bij wil hebben, dan gebruik ik 't vocht van de groentes die ik al gemalen heb, en gooi dat terug in de mengkom, of je kan altijd gewoon 'n scheutje water erbij gieten.

Eieren doe ik er vers in de bak bij, en worden niet ingevroren door de mix.
moet
Door Mevroi Kruim
pike schreef: Maar dan geef je ook elke dag ei. En kan je het dan ook nog invriezen met ei erdoor?
Ik geef 4 a 5 keer per week groente (mijn honden eten 5 a 6 keer per week). En ik maak de groentemix idd elke keer vers klaar, met ei. Dat betekent dat elke hond 2 tot 2,5 ei per week krijgt.
Als ik bladgroentes door de mix doe hoef ik er in principe geen vocht bij te doen (ook geen ei), die zijn nat genoeg. Maar ik geef ook wel eens alleen droge groentes en dan doe ik er bv een scheutje water bij, of wat joghurt.
Ik heb trouwens ook een keukenmachine, maar daar in krijg ik de groentes lang zo fijn niet als met de staafmixer. Het staafmixertje is ook makkeljk schoon te maken, dus mijn keukenmasjien staat tegenwoordig werkeloos in de kast, alle klusjes doe ik met de staafmixer. Soep pureren, mayonaise maken, gevulde eieren, smoothies ;D Alleen friet snijden kan 'ie niet ;D

Ik ga maar eens subsidie vragen van meneer Braun 8)
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 05 jun 2006, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
Kruimel schreef: Ik geef 4 a 5 keer per week groente (mijn honden eten 5 a 6 keer per week). En ik maak de groentemix idd elke keer vers klaar, met ei. Dat betekent dat elke hond 2 tot 2,5 ei per week krijgt.
reken reken dat is dus 2 honden. In mijn geval maar een hond dat verdubbelt de hoeveelheid ei. Kwarteleitje dan maar ??? ;D
Door pike
Kruimel schreef: Ik heb trouwens ook een keukenmachine, maar daar in krijg ik de groentes lang zo fijn niet als met de staafmixer. Het staafmixertje is ook makkeljk schoon te maken, dus mijn keukenmasjien staat tegenwoordig werkeloos in de kast, alle klusjes doe ik met de staafmixer. Soep pureren, mayonaise maken, gevulde eieren, smoothies ;D Alleen friet snijden kan 'ie niet ;D

Ik ga maar eens subsidie vragen van meneer Braun 8)
toch maar staafmixertje dan alleen jammer van die friet!
Door pike
Pike had vanochtend een beetje moeite met poepen, twee kleine dwergdrolletjes waarvan eentje helemaal geel. >:( Dus ik heb mijn schemaatje een beetje aangepast. Ipv het vb op te voeren heb ik nu wat kipvlees en kippelever erbij gedaan. Ik weet namelijk niet of hij teveel vb krijgt omdat een deel van zijn maaltijd nog uit kvv bestaat. Daar zit natuurlijk ook kalk in neem ik aan. Nou het was een hele bak vol ;Den het was in een wip op. Hoop dat het allemaal goed gaat. Gekke was alleen, ik had een stukje kippelever vergeten, dat lag nog op de plank. Dus dat deed ik nog in zijn bakje. Hij pakte het op en legde het weer neer. Hij lustte het niet :o terwijl hij het 10 minuten eerder gegeten had met de rest ??? en ik had het helemaal niet door de kvv geroerd of zo, alles gewoon los in zijn bakje. Maar dat stukje kippelever apart dat lustte meneer niet. Gekke hond.
Door pike
roefus schreef: Misschien zat zijn buikje wel ECHT vol... ;D
volgens mij is dat nooit vol genoeg naar zijn idee ;D

overigens, het kippevlees had ik van zo'n kippedijtje afgehaald. Daar zit ook veel vel aan >:(dat mag je toch ook geven? Of is dat te vet? ???En waar valt dat onder, onder die 5% overige?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door