Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
conleeuw schreef:. Ik hoop voor jullie dat "she's not the sharpest pencil in the box"
Tja.....kweetechniewaardatopslaanmoet..maarikvind'tniezoaardigklinken:-\
Door Ster
conleeuw schreef: Ik heb net het hele verhaal gelezen en toch een gevoel van whew, eind goed al goed, nu weet zij in ieder geval precies hoe zij de aandacht volledig op haar kan focussen. Ik hoop voor jullie dat "she's not the sharpest pencil in the box" ;D, anders zitten jullie binnekort weer bij de dierenarts en wordt er weer een wereld wonder uitgekotst zodat zij weer haar rechtmatige plaats op de bank kan innemen.

8)

Dogs, you just gotta love em.
Als je iets van conditioneren afweet dan weet je dat dit natuurlijk onzin is ;) Of beloon jij de volgende ochtend nog voor iets dat je hond de vorige avond goed deed ???
Door sylvia
202Spots schreef: Ik dacht eerst...'t zal wel 'n spottie wezen....
gelukkig heeft Linga het niet zo gek gemaakt als deze hond....
dus L&L...wees maar dubbel gelukkig dat ze de bot netjes heeft uitgespuugd :-\

Lucky puppy survives after swallowing 13-inch knife
Veterinarian overcomes shock and removes blade surgically from voracious Saint Bernard

HARD TO SWALLOW: Local dog swallows 13-inch serrated knife and lives to tell bark about it
Afbeelding
Recovering puppy
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Elsie's X-ray

In a cabinet atop Jane Scarola's fridge, securely wrapped in a towel, lies a 13-inch serrated knife, the kind that cuts metal and concrete in those TV ads, that never needs sharpening.

The blade's current resting place is far preferable to its previous one: The stomach of Scarola's mischievous Saint Bernard puppy, Elsie.

The knife remained undetected in Elsie's gut for about four days until her distraught owner sought the aid of a vet who, once he overcame his disbelief, surgically removed it.

"I'm surprised she's alive," said a relieved Scarola.

The 43-year-old Plantation woman noticed her six-month-old pup seemed depressed Tuesday. That night, Elsie trembled on the kitchen floor. Scarola took herto the Imperial Point Animal Hospital in Fort Lauderdale, where veterinarian Jon-Paul Carew, baffled by Elsie's distress, ordered up some X-rays.

He couldn't believe what he saw. "I was just flabbergasted," Carew said. "I thought it was some kind of joke."

There was the knife, lodged between Elsie's esophagus and stomach. The puppy had swallowed it handle first. The only safe way to remove the blade was to cut open Elsie's belly, which Carew did the next morning in a two-hour operation.

"I've taken other things out of dogs, like shish kebab skewers, toys, small utensils, but never a blade," he said.

After plenty of antibiotics and intravenous feeding, Elsie was ready Thursday morning to go home to Scarola, her four teens and husband. "She was bright and alert, eating well, a goofy little puppy," the vet said.

Scarola said she had used the knife to carve a turkey last Saturday, and placed it on her counter far from the edge. Still, Elsie or one of Scarola's other dogs -- four Saint Bernards, a German shepherd and a Labrador -- must have somehow fetched it away.

"She wants to eat everything and anything," said Scarola, who now keeps close watch on the pet's diet. Elsie's only memento is an 8-inch scar. Scarola has a vet bill of nearly $1,700 -- and the culprit knife.

"I'm going to frame it and give it to Dr. Carew," Scarola said. "He should hang it. Everybody should know what puppies are capable of putting down their throats."

:o :o :o :o :o :o :o :o
Door sylvia
conleeuw schreef: Ik heb net het hele verhaal gelezen en toch een gevoel van whew, eind goed al goed, nu weet zij in ieder geval precies hoe zij de aandacht volledig op haar kan focussen. Ik hoop voor jullie dat "she's not the sharpest pencil in the box" ;D, anders zitten jullie binnekort weer bij de dierenarts en wordt er weer een wereld wonder uitgekotst zodat zij weer haar rechtmatige plaats op de bank kan innemen.

8)

Dogs, you just gotta love em.

??? ??? ??? ??? ???
Door Sofie
Amai wat een verhaal seg!! Dat bot ziet er echt scherp uit!
Ik denk persoonlijk ook dat het bot rechtop in d emaag stond en daar al voor een stuk verteerd werd.
Door Lizzy
Sofie schreef: Amai wat een verhaal seg!! Dat bot ziet er echt scherp uit!
Ik denk persoonlijk ook dat het bot rechtop in d emaag stond en daar al voor een stuk verteerd werd.
Dat klopt hoor! Dat hebben wij ons ook bedacht want het puntje: ziet er wel heel scherp uit maar dat was al relatief zacht aan het worden en dus al aanvreten door het maagzuur. Daar was het bot dus gedeeltelijk ook al weg.
Door irmaa
Lizzy schreef: Dat is waarheid als een koe, dat selectief kotsen! Ik merk ook steeds weer dat mijn honden selectief kotsen!!! Joh, ze kotsen zelfs dingen uit die ze niet lekker vinden/niet lekker valt, al voer je het in een derrie/mix! Voorbeeld: ik geef Pinkel groentemix met zuivel en een blikje vis en een hele/rauwe sardien. Ze kotst de sardien uit, de rest blijft zitten. Te gierig om de rest ook uit te kotsen ;D!

He, ik ben zooo blij dat jij schrijft wat ik al jaren denk! Honden kotsen selectief!
Lijkt me vreemd, selectief kotsen: Mijn stelling is eerder dat het makkelijk te verteren eten, de maag al gepasseerd is, het wat moeilijke verteerbare, waar ze dan last van hebben zullen ze dan uitspugen.
Laatst gewijzigd door irmaa op di 27 sep 2005, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
irmavgog schreef: Lijkt me vreemd, selectief kotsen: Mijn stelling is eerder dat het makkelijk te verteren eten, de maag al gepasseerd is, het wat moeilijke verteerbare, waar ze dan last van hebben zullen ze dan uitspugen.
Beste Irma, dat is toch precies wat we zeggen? DAT is toch selectief kotsen meid! Wij noemen het alleen selectief kotsen en jij noemt het "dat het makkelijk te verteren eten, de maag al gepasseerd is, het wat moeilijke verteerbare, waar ze dan last van hebben zullen ze dan uitspugen". Onze uitdrukking komt neer op 2 woorden, jouw uitleg op zo'n stuk of 25.
Door irmaa
Lizzy schreef: Beste Irma, dat is toch precies wat we zeggen? DAT is toch selectief kotsen meid! Wij noemen het alleen selectief kotsen en jij noemt het "dat het makkelijk te verteren eten, de maag al gepasseerd is, het wat moeilijke verteerbare, waar ze dan last van hebben zullen ze dan uitspugen". Onze uitdrukking komt neer op 2 woorden, jouw uitleg op zo'n stuk of 25.
Tja, ik heb het even duidelijker verwoord (en zeker korter), zoals het inderdaad is. Ben blij dat je er ook zo over denkt, en niet dat de hond zelf het selectief uitspuugd.
Door Lizzy
irmavgog schreef: Tja, ik heb het even duidelijker verwoord (en zeker korter), zoals het inderdaad is. Ben blij dat je er ook zo over denkt, en niet dat de hond zelf het selectief uitspuugd.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij de enige was die het niet begreep? ;)
Door Laura2004
Nu we het toch over selectief kotsten hebben. Het was mij nooit echt opgevallen, maar vanochtend had Ziggy gegeten en een half uurtje erna begon ze te kotsen en het enige wat ze uitkotste was een haarballetje ??? en een stukje tennisbal. En haar eten wat ze kort ervoor heeft gehad dat heeft ze niet uitgekotst. Wel grappig, was me nooit echt opgevallen.
Door irmaa
Lizzy schreef: Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij de enige was die het niet begreep? ;)
O ja Lizzy, ik begreep het heel goed, het kan nl niet selectief kotsen denk ik. Er is nl niets te selecteren...
Dat zou dus betekenen dat in de maag al die ingredienten nog "bij elkaar' zouden zitten, en dat dan er selectief gekost zou worden... nee, de hele maaginhoud wordt naar buiten gewerkt, dat andere is de maag al gepasseerd.
Natuurlijk kan er ook darminhoud via de mond naar buiten komen, maar dan is er over het algemeen iets anders aan de hand.
Lijkt me?
Door Lizzy
irmavgog schreef: O ja Lizzy, ik begreep het heel goed, het kan nl niet selectief kotsen denk ik. Er is nl niets te selecteren...
Dat zou dus betekenen dat in de maag al die ingredienten nog "bij elkaar' zouden zitten, en dat dan er selectief gekost zou worden... nee, de hele maaginhoud wordt naar buiten gewerkt, dat andere is de maag al gepasseerd.
Natuurlijk kan er ook darminhoud via de mond naar buiten komen, maar dan is er over het algemeen iets anders aan de hand.
Lijkt me?
Nee, dan heb je het toch niet begrepen. Sorry. Ik geef mijn hond NU eten. Een mix van groentes met zuivel EN een sardien. 2 en soms 5 minuten later kotst mijn hond de sardien uit en blijft de rest IN de maag. De groentemix + zuivel + bijv. een blikje vis zit NIET bij de kots. Ze kotst alleen de sardien uit. De groentemix is de maag helemaal NIET gepasseerd. Dat kan namelijk niet in 2 minuten, dat zal je met me eens moeten zijn. Dus heeft ze selectief DATGENE uit haar maag gekieperd wat haar dwars zat.

En dit is niet de eerste keer dat ik dit mee maak, dit maak ik dus vaker mee met mijn honden. Laura maakt het ook mee en Doedels maakt het ook mee. En jij hebt het niet meegemaakt maar dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

Zo duidelijker?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 27 sep 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door