je kunt ook niet uitentreuren doorgaan hé!?
groot gelijk

Moderator: Lizzy
Anna Penta schreef: mijn eigen conclusie dan maar:Laten we het zo zeggen: het is inderdaad waar. Avidine bindt zich aan biotine, waardoor biotine niet kan worden opgenomen. Er zijn zelfs testen gedaan waarbij dieren eiwit werden gevoerd, die dus doodziek werden, omdat er door het lichaam geen biotine werd opgenomen. Maar... lees goed wat ik schrijf: die dieren werden enkel EIWIT gevoerd. Pas na een vrij lange periode trad er een biotine tekort op.
de een zegt dat rauw eiwit avidine bevat dat de opname van biotine verhindert.
de ander zegt dat dit niet waar is of noemt het zelfs in het geheel niet waardoor de biotine wel degelijk wordt opgenomen.
Anna Penta schreef: ja maar hoe zit het nou met die avidine?Dat is al beschreven. Deze stof voorkomt opname van een zekere hoeveelheid biotine (sommige zeggen dat de stof biotine afbreekt, maar eigenlijk bind avidine zich met biotine).
nou begint het net interessant te worden en stoppen jullie![]()
Sander schreef: Vraagje: er wordt hier altijd beweerd dat eigeel heel veel biotine bevat. Dat wil ik graag geloven, maar waar komt deze informatie eigenlijk vandaan?Biotine is een vitamine (vitamine H om precies te zijn). Aangezien in onze moderne tijd nogal wat onderzoek is gedaan naar vitamines, kwam daar dus ook uit dat eidooiers veel vitamine H bevatten
Timmy schreef:Duh!
Biotine is een vitamine (vitamine H om precies te zijn). Aangezien in onze moderne tijd nogal wat onderzoek is gedaan naar vitamines, kwam daar dus ook uit dat eidooiers veel vitamine H bevatten
Gr.
Linda
chooky schreef: * avidin in egg whites inhibits the uptake of biotin; however, egg yolk contains high levels of biotin which eliminates the problem when the whole egg is fed.Daar zeg ik amen tegen. De hele kwestie in 1 zinnetje samengevat...