Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Diego
pluk schreef:heb je eigenlijk enig idee wie Tannetje is?
Ik krijg de stellige indruk van niet. Misschien moet je daar eens onderzoek naar doen voor je haar zo de maat neemt.
+1
Door ggg
pluk schreef:heb je eigenlijk enig idee wie Tannetje is?
Ik krijg de stellige indruk van niet. Misschien moet je daar eens onderzoek naar doen voor je haar zo de maat neemt.
Wie ze is, waar ze voor staat en haar verdiensten doen eigenlijk niet terzake (in deze discussie).

Ook de opmerking dat ik haar niet zou kennen is eigenlijk een vooringenomenheid.

Jullie lijken nog steeds de indruk te hebben dat de persoon of het bedrijf in kwestie er iets mee te maken hebben.
Dat is niet zo.
Noem ze gerust X en Y, voor mijn part.
Door eelke
ggg schreef:En dat bedoelde ik met de semantiek opmerking. :)

Heb ik al dikwijls gemerkt op dit forum.
You say potato and I say potato.
Wellicht kan het ook te maken hebben met jouw eigen manier van discussiëren. Ik heb nu meerdere topics gelezen waarin je betrokken bent, en iedere keer raken meerdere leden, die jou graag willen helpen en adviseren, compleet de draad kwijt. Waaronder ik.
Mijn advies zou dan ook zijn daar eens over na te denken. Ik merk nu dat 'men' nu al een soort van moe wordt van de vragen die je stelt, en de opmerkingen die je maakt. Dat is vooral voor jouzelf zonde, want er zit hier ontzettend veel kennis, kennis die ik niet zou willen missen.

Mijn ervaring is echt dat 'men' veel geduld heeft, bereid is tot keer op keer uitleggen, informatie geven, vragen stellen om helderheid te krijgen, dus dat dat nu al op is, zegt denk ik wel wat.
Door ggg
eelke schreef:Wellicht kan het ook te maken hebben met jouw eigen manier van discussiëren. Ik heb nu meerdere topics gelezen waarin je betrokken bent, en iedere keer raken meerdere leden, die jou graag willen helpen en adviseren, compleet de draad kwijt. Waaronder ik.
Mijn advies zou dan ook zijn daar eens over na te denken. Ik merk nu dat 'men' nu al een soort van moe wordt van de vragen die je stelt, en de opmerkingen die je maakt. Dat is vooral voor jouzelf zonde, want er zit hier ontzettend veel kennis, kennis die ik niet zou willen missen.

Mijn ervaring is echt dat 'men' veel geduld heeft, bereid is tot keer op keer uitleggen, informatie geven, vragen stellen om helderheid te krijgen, dus dat dat nu al op is, zegt denk ik wel wat.
Ik bemerk hetzelfde als u.
Door eelke
ggg schreef:Ik bemerk hetzelfde als u.
Fijn, dan kun je overdenken wat je er aan kunt doen, dan zullen de discussies in het vervolg waarschijnlijk heel wat prettiger verlopen.
Door pike
ggg schreef:Excuseer?
Voorbeelden nodig?
"
Als je uw naam en imago verbindt aan een website, op deze manier.
We moeten daar niet zo lichtzinnig overgaan.
En de vraag die menig hier afvragen.
"

En nu ga ik over tot de orde van de dag en begeef mij richting keuken alwaar mij een schone taak wacht. Ik houd de snelheid van de reacties niet meer bij :biggrin2:
Door pluk
Deze hele discussie is begonnen omdat Tannetje (en dus niet dierenarts X uit Y) zich heeft verbonden aan dit bedrijf. Dus het doet wel degelijk terzake.

Was het dierenarts X uit Y geweest dan had dit topic geen 11 pagina's lang geweest.

Dat Tannetje en dierenarts X in deze discussie voor jou uitwisselbaar zijn, bevestigt voor mij mijn indruk.
Door src_esther
pike schreef:Ik kende de site niet maar ga ook eens kijken wat ze hebben. Mooi puur vlees is lastig aan te komen.
Een betere reclame dan dit topic kan een bedrijf zich niet wensen ::) :biggrin2:
:2funny:
Door ggg
pike schreef:Voorbeelden nodig?
"
Als je uw naam en imago verbindt aan een website, op deze manier.
We moeten daar niet zo lichtzinnig overgaan.
En de vraag die menig hier afvragen.
"
Ik denk dat je 1 belangrijk onderdeel vergeet.
Jullie komen uit Nederland en ik uit België.

De laatste zin is inderdaad verkeerdelijk vervoegd.
Maar dat is nu eenmaal de spreektaal hier.
En in het heetst van de strijd schakelt men al wel eens over op een meer dialectische wijze van spreken/schrijven.

Maar dat is dan ook weer niet wat ik bedoelde met de opmerking over semantiek.
Door ggg
pluk schreef:Deze hele discussie is begonnen omdat Tannetje (en dus niet dierenarts X uit Y) zich heeft verbonden aan dit bedrijf. Dus het doet wel degelijk terzake.

Was het dierenarts X uit Y geweest dan had dit topic geen 11 pagina's lang geweest.

Dat Tannetje en dierenarts X in deze discussie voor jou uitwisselbaar zijn, bevestigt voor mij mijn indruk.
En die indruk is niet volledig correct.

Mijn opzet is inderdaad 'steeds' geweest om het gegeven aan te kaarten.
En de reden dat de discussie al zo lang aan de gang is, is omdat jullie een onderscheid (of toch in ieder geval een nuance) maken tussen X en Tannetje.
Door Martine-Tom
ggg schreef:En die indruk is niet volledig correct.

Mijn opzet is inderdaad 'steeds' geweest om het gegeven aan te kaarten.
En de reden dat de discussie al zo lang aan de gang is, is omdat jullie een onderscheid (of toch in ieder geval een nuance) maken tussen X en Tannetje.
Klopt omdat Tannetje geen fictief figuur is hier op BP.
X staat voor een onbekende en dat is Tannetje niet, dus deduceren naar X is onmogelijk in deze. Tenzij je er een hypothetische discussie van zou willen maken....en daar zie ik dan weer het nut niet van in.
Door kakocavi
Hitam schreef:Is het belangrijk om te weten of ik er iets mee verdien? Maakt dat uit? Als ik het vrijwillig doe is het dan anders dan wanner ik er geld mee verdien?

Er zijn best mensen die koeienbotten geven en dat gaat ook meestal goed. Dat is je eigen verantwoording. Je kunt ze ook bij de slager halen. Ik vind voor veel honden botten die groter zijn van gevogelte of konijn al te groot. Dus daar kan je van mening over verschillen. In Duitsland is het heel gewoon om koeienbotten te geven en daar hoor ik weinig slechts over.
Er zijn ook honden die helemaal niet tegen wat voor bot dan ook kunnen, ook niet gemalen, Dus je moet je advies altijd afstemmen op de hond en de eigenaar.
Het is belangrijk omdat er geen andere verklaring is voor het feit dat je je juist aan die website hebt verbonden, terwijl ze dingen aanbieden die tegen jouw algemene adviezen ingaan. Ja er was een klik, ja hartstikke leuk maar als je op inhoudelijk gebied niet overeenkomstig denkt heeft dat weinig waarde. Dat ze je nodig hadden geloof ik ook niet aamgezien ze hun aanbod niet op jouw kennis baseren.

En 'er zijn mensen bij wie het goed gaat' is natuurlijk een beetje een onzinargument. Van alles kan goed gaan, totdat het fout gaat. En als het fout gaat, is het jouw naam die eraan verbonden is.
Door ggg
Martine-Tom schreef:Klopt omdat Tannetje geen fictief figuur is hier op BP.
X staat voor een onbekende en dat is Tannetje niet, dus deduceren naar X is onmogelijk in deze. Tenzij je er een hypothetische discussie van zou willen maken....en daar zie ik dan weer het nut niet van in.
En dan gaat het weer over de emotie die er aan verbonden is.

Nu ga je me weer niet geloven als ik zeg dat ik je volledig begrijp en dat we zelfs hetzelfde willen/zeggen.
Deze discussie had mijn inziens nooit langer dan een paar berichten mogen/kunnen innemen.
Door Martine-Tom
ggg schreef:En dan gaat het weer over de emotie die er aan verbonden is.

Nu ga je me weer niet geloven als ik zeg dat ik je volledig begrijp en dat we zelfs hetzelfde willen/zeggen.
Deze discussie had mijn inziens nooit langer dan een paar berichten mogen/kunnen innemen.
Oh dat wil ik best wel geloven, maar als dat zo is....dan communiceer je echt op een onmogelijke wijze.
Door src_esther
kakocavi schreef:Het is belangrijk omdat er geen andere verklaring is voor het feit dat je je juist aan die website hebt verbonden, terwijl ze dingen aanbieden die tegen jouw algemene adviezen ingaan. Ja er was een klik, ja hartstikke leuk maar als je op inhoudelijk gebied niet overeenkomstig denkt heeft dat weinig waarde. Dat ze je nodig hadden geloof ik ook niet aamgezien ze hun aanbod niet op jouw kennis baseren.

En 'er zijn mensen bij wie het goed gaat' is natuurlijk een beetje een onzinargument. Van alles kan goed gaan, totdat het fout gaat. En als het fout gaat, is het jouw naam die eraan verbonden is.
Maar ze geeft toch ook aan dat ze niet achter alles staat wat bij Bandit wordt aangeboden. Dus zou ze haar naam eigenlijk niet aan beide kunnen verbinden. Ik heb liever een da die zich aan Bandit en Vriesvoer koppelt, dan aan Lotgering om maar een voorbeeld te noemen... Om over brokken nog maar te zwijgen.

Op zich zou het natuurlijk geen slecht idee zijn als Tannetje ook haar bedenkingen bij sommige producten op de websites te vermelden. Maar dat is haar eigen keus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door