Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

ik ga hier verder even niet meer in op t wel of niet verandwordf slachten. De enege die echt weet of die verantwoord slacht ofg niet zal ik zelf zijn en verhalen achter me rug om zou ik altijd blijven horen.

Waar ik wel even op in wil gaan is even t uitleggen wrom de keel doorgesneden word vlak nadat ze neergeschoten zijn.
(ik heb stage gelopen bij een schapenfokker die ook slager was en daar heb ik dat toen aan gevraagt)

Ze snijden dus zo snel mogelijk de nek door omdat t bloed dan nog stroomt en je zo dus t meeste bloed uit t lichaam krijgt.
Als t later gedaan word stroomt t bloed niet meer en stolt t dus waardoor je dus moeilijker t bloed uit t lichaam krijgt.
T is misschien beetje leguber gezicht maar zit wel een goeie rede achter.
wolfje schreef:
Ze snijden dus zo snel mogelijk de nek door omdat t bloed dan nog stroomt en je zo dus t meeste bloed uit t lichaam krijgt.
Als t later gedaan word stroomt t bloed niet meer en stolt t dus waardoor je dus moeilijker t bloed uit t lichaam krijgt.
T is misschien beetje leguber gezicht maar zit wel een goeie rede achter.
Ja dat wist ik wel maar ik stond twee meter van de uitgang en die paar seconden zou mij wat bespaard hebben.
Of misschien had je het in alle commotie en emotie niet gevraagd, en hadden ze er gewoon niet aan gedacht om het te zeggen.
Als je dagelijks met het doden van dieren omgaat kan het zijn dat je vergeet hoe het is voor iemand die dat voor het eerst meemaakt.
Anneke V schreef: Ik ook niet, maar je kan je altijd afvragen wat de mensen onder "verantwoord slachten" verstaan...Maar ik ga ervan uit dat wolfje dat wel weet vermits hij al in een slachthuis gewerkt had of er toch ervaring mee had als ik goed gelezen heb tuurlijk!
Je hoeft niet in een slachthuis gewerkt te hebben om bekwaam te kunnen slachten. Je kunt dit ook gewoon ergens leren, ik dacht dat Edo van Sonja dat gedaan heeft.
ok ik zeg t nog 1 keer ik ben geen hij maar een zij.
Ik heb t niet in een slachthuis geleerd maar gewoon bij een paar mensen in belgie die hun eigen kippen en konijnen slachte.
Ook heb ik t op school geleerd.
Maar vind dat ik t nog niet goed in de hand heb om te botweg zelf te doen omdat ik t al vaker heb gedaan.
wolfje schreef: ok ik zeg t nog 1 keer ik ben geen hij maar een zij.
Oef! Ik geloof dat je het tegen mij hebt he! Ik wist niet of jij een hij of zij was (aan je naam Wolfje niet af te lezen) vandaar dat ik dacht juist beleeft te zijn door te schrijven hij/zij. Misschien handiger om je berichten te ondertekenen met je naam. Daar is misschien makkelijker uit op te maken dat je een dame bent ;)!
Door rees
Lizzy schreef: Oef! Ik geloof dat je het tegen mij hebt he! Ik wist niet of jij een hij of zij was (aan je naam Wolfje niet af te lezen) vandaar dat ik dacht juist beleeft te zijn door te schrijven hij/zij. Misschien handiger om je berichten te ondertekenen met je naam. Daar is misschien makkelijker uit op te maken dat je een dame bent ;)!

Is op zich ook beleeft ;) :)
Uiteraard doet iedereen wat die wil maar zoiets zou ik nooit kunnen.
Een lief nijntje halen en het dan slachten? Bha, nee de gedachte alleen al...
Er stata nu bijvoorbeeld dit nijntje gratis op marktplaats...die blik alleen al...ik zou het echt niet kunnen......
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/diere ... /69050.jpg

Verder ben ik ook anti-fok en ik vind plaatsen zoals marktplaats echt plaatsen waar mensen zitten die maar enkel fokken voor het geld,... Door dieren via zulke plaats te nemen stimuleer je onrechtstreeks het fokken van rasloze dieren.

Nu dat is uiteraard mijn visie hé!

Veel succes allesinds met het beëindigen van het leven van z'n lief knuffeldier!
Laatst gewijzigd door Sofie op vr 22 jul 2005, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: Oef! Ik geloof dat je het tegen mij hebt he! Ik wist niet of jij een hij of zij was (aan je naam Wolfje niet af te lezen) vandaar dat ik dacht juist beleeft te zijn door te schrijven hij/zij. Misschien handiger om je berichten te ondertekenen met je naam. Daar is misschien makkelijker uit op te maken dat je een dame bent ;)!
Ik had t niet specifiek tegen iemand maar had al 2 keer laten vallen in ddeze topic dat ik een zij was vandaar dat ik ff zo dringend zei.

En met me eigen naam gooien doe ik niet zo snel.. weet niet voelt niet goed
wolfje schreef: Ik had t niet specifiek tegen iemand maar had al 2 keer laten vallen in ddeze topic dat ik een zij was vandaar dat ik ff zo dringend zei.

En met me eigen naam gooien doe ik niet zo snel.. weet niet voelt niet goed
Als je niet met je eigen naam bekend wilt zijn, dan moet je er ook niet over vallen dat mensen niet weten of je een man of en vrouw bent.

Wolfje doet meer mannelijk aan dus zullen veel mensen denken dat je een man bent.

En als je eigen naam niet goed voelt ( is dat omdat je dan voor je eigen idee ineens niet meer anoniem bent ? )
kun je ook een andere naam nemen die wel vrouwelijk is, dan heb je dat probleem ook niet.
wat ik dus vreemd vind is dat wolfje zo mannelijk klinkt want had eerst wolf willen nemen maar denk en verkleining gebruiken mannen niet snel dus maak ik er wolfje van ;)
Op zich val ik er niet over alleern als ik al 3 keer heb gezegt dat ik vrouw ben in 1 en dezelfde topic.
T boeit me verder niet of ik man of vrouw genoemt word.
ik zal t er verder niet meer over hebben want daar gaat deze topic niet over
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door