Mike_v_E schreef: ↑za 03 mei 2025, 10:34
Ja, ze kreeg bijna elke week een zalmkop en ze kreeg zalm snoepjes.
Ze heeft vorige week wel in de brandnetels gelopen, maar dat was niet op haar rug (waar ze wel jeuk heeft). Hoelang kan ze hier eventueel last van hebben?
Ze is een wolfshond, dus heeft een dubbele vacht (niet lang) en is inderdaad in de rui. Ik borstel haar om de paar dagen met een borstel speciaal voor de rui.
Als je instagram hebt, kun je zien hoe ze eruit ziet: @tamaskan_koda
Zalmkop bevat helaas maar weinig omega 3 vetzuren. Dat komt, het is een kop afkomstig van een gekweekte zalm. En heel eerlijk....? Je kunt het voeren hoor maar eigenlijk vind ik het rotzooi en ongeschikt als omega 3 leverancier. Idem voor zalmkoekjes. Ik denk dat je beter een goede visolie kunt kopen zoals Royal Green capsules. Goed, die kun je niet geven zolang je met het eliminatie dieet bezig bent, maar houdt het anders even in je achterhoofd.
Ik heb helaas geen insta maar heb wel een beeld van een wolfshond. Zou de jeuk van de rui kunnen komen? Wat zegt je fokker hiervan, ook van de jeuk? Ik ken toch wel veel honden met zo'n vacht die tijdens de rui echt stikken van de jeuk. Het helpt vaak om ze te wassen met een goede natuurlijke shampoo, zonder rotzooi. En dan wel droogblazen met een blazer. Dus als je die niet hebt: even naar de trimsalon.
(ik geloof er namelijk geen steek van dat ze problemen heeft met de voeding).
Brandnetel geeft eigenlijk geen problemen op de rug.
Is ze met 100% zekerheid 100% vlo-vrij?