Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maries
#3470297
Dag Allemaal,

Ik zit er over na te denken om Natuurlijke hondensnacks voor mijn hond aan te schaffen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Maries
Gebruikersavatar
Door pike
#3470301
Niet zoveel ervaring mee. Maar ik heb nu een groot "bot" van runderhuid van Akyra, dat bevalt met wel. Ze hebben ze ook van andere diersoorten. Ties vindt het lekker en doet er lang mee, inmiddels heeft hij het bot al vier weken. Als hij er te lang mee bezig is ruil ik het en krijgt hij het de volgende dag weer. Maar vaak stopt hij er ook uit zichzelf mee. Van dit merk koop ik ook vissnoepjes en kleine mini vleessnoepjes (div. diersoorten) voor de training evenals van Carnis. Die gebruik ik als aanvulling en ter afwisseling van de snoepjes die ik zelf droog. Als snack droog ik verder zelf konijnenoren.
Door Lizzy
#3470312
Ja, ik vind zelf drogen ook nog steeds het fijnst. Ik droog ook pensstaafjes en runderoren. En hart, lever voor de kleine snackjes. Op het moment even niet (omdat ik niet fit ben) maar welk merk ik ook probeer: het is het allemaal net niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3470329
Ik droog dus ook zelf konijnenoren, maar die zijn wel in een vloek op. Zo'n bot van huid gaat hier een maand of langer mee. En daar ligt hij telkens best lang op te knagen. Trainingssnoepjes valt niet tegen aan te drogen. Er gaan kilo's aan long en pens voor snoepjes doorheen. Die dingen gaan zo ontzettend hard met een jonge hond, je blijft ontdooien, snijden en drogen, ontdooien, snijden en drogen. Dus die vul ik wel aan met kant en klare natuurlijke vleessnoepjes uit de webshop. Akyra heb ik geprobeerd en daar was in mijn optiek niks mis mee dus die heb ik erin gehouden. Enige minpunt is dat ze duur zijn. ::) Maar zelf vleessnoepjes maken is ook een dure grap. En er staat tegenover dat ik er geen werk aan heb. En als je zelf snoepjes maakt van bv. kip of long heb je ook heel veel kruimels in je jaszak waar je niks mee kan en die je er bijna niet uit krijgt. De snoepjes van Akyra zijn hard en kruimelen niet. Ook de Carnis snoepjes blijven heel. Voor moeilijke situaties gebruik ik onweerstaanbare ieniemienie stukjes geitenkaas als beloning.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470346
Mijne komen van gezondedogsnacks.nl
De eigenaresse heeft een broer van Atz, dus ik vind het gewoon heel leuk om bij haar te bestellen, maar de gedroogde snacks zijn ook echt heel goed (vind ik, ik heb geen aandelen :biggrin2:)
Door Chouka
#3470368
pike schreef: do 11 apr 2024, 16:35 ... Maar zelf vleessnoepjes maken is ook een dure grap.
Ja, dat klopt. En dan nog veel tijd dat je daarvoor nodig hebt en de geur in huis.
Toch droog ik elke winter enorme hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3470386
Claudia Overtoom schreef: do 11 apr 2024, 21:08 Ik had laatst natuurlijke hondensnacks bij Dogwooff besteld, deze waren erg goed van kwaliteit en mijn hond vond ze heerlijk!
https://dogwooff.com/product-categorie/ ... densnacks/
Tja ik heb hier toch op het eerste oog direct al vraagtekens, in elk geval bij enkele van hun produkten. Want waarom zijn die konijnenoren zo bleek? En waarom is die buffelhuid zo wit? Dat krijg je echt niet voor elkaar als je de oren en de huid alleen maar droogt. Er is dus nog een bewerking aan vooraf gegaan. Bleken? Het wordt niet vermeld. Helaas.
Door hannabelgje
#3470398
Zelf drogen vind ik in de winter prima maar in de zomer lastig. In de schuur gaat dan niet wat er komt dan een vliegeninvasie op af. Binnen gaat lastig met de katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3470463
smulpaap schreef: za 13 apr 2024, 23:03 Ik heb ook Akyra en Carnis voor jut en juul
Zelf drogen begin ik niet meer aan
De barf hap vind ik al werk zat
Ik moet wel, met een hond in training. Alle snoepjes kopen, daar ga ik aan failliet. De prijzen van natuurlijk spul zijn niet misselijk. Er gaan hier heel wat snoepjes doorheen, niet alleen op cursus maar ook tijdens training thuis en training on the job. En ik vertik het nog steeds om de door alle instructeurs aanbevolen frolicjes te gebruiken die je in 4 tot 8 stukjes kan breken. Maar soms is de verleiding wel heel erg groot moet ik zeggen. De behoefte aan een jaszak vol trainers zal in de loop der tijd wel afnemen, maar voorlopig is die nog wel eventjes aanwezig.
Maar je blijft ermee bezig. Eergisteren lamspens gesneden om te drogen. die knip ik ook tot kleine snoepjes in de vorm van platte flikjes. Gisteren 5 kg ribben van elkaar getrokken en in porties verdeeld, verpakt, terug in de vriezer. Vandaag 2 kg long gesneden voor snoepjes ligt nu in de droger. Voor morgen staat een doos met konijnkarkassen op het doe-lijstje. Dat wordt hamertje en beitel werk. En dan moeten er natuurlijk dagelijks twee maaltijden klaargemaakt. Het is dat hij zo ontzettend gek is op zijn barfhap, anders ging ik accuut weer terug naar de kvv. Dat was toch wel heel erg gemakkelijk. Gemakkelijk met bestellen, gemakkelijk met opslaan, gemakkelijk met voeren. Barf is een verschrikkelijk gezoek naar wat en waar. En heb je net wat moois gevonden is het weer uitverkocht. >:( En nee, in die kvv zat natuurlijk ook niet het beste vlees. Maar als je dan toch barft wil je het ook graag met fatsoenlijk spul doen.
Door smulpaap
#3470464
pike schreef: zo 14 apr 2024, 22:30 Ik moet wel, met een hond in training. Alle snoepjes kopen, daar ga ik aan failliet. De prijzen van natuurlijk spul zijn niet misselijk. Er gaan hier heel wat snoepjes doorheen, niet alleen op cursus maar ook tijdens training thuis en training on the job. En ik vertik het nog steeds om de door alle instructeurs aanbevolen frolicjes te gebruiken die je in 4 tot 8 stukjes kan breken. Maar soms is de verleiding wel heel erg groot moet ik zeggen. De behoefte aan een jaszak vol trainers zal in de loop der tijd wel afnemen, maar voorlopig is die nog wel eventjes aanwezig.
Maar je blijft ermee bezig. Eergisteren lamspens gesneden om te drogen. die knip ik ook tot kleine snoepjes in de vorm van platte flikjes. Gisteren 5 kg ribben van elkaar getrokken en in porties verdeeld, verpakt, terug in de vriezer. Vandaag 2 kg long gesneden voor snoepjes ligt nu in de droger. Voor morgen staat een doos met konijnkarkassen op het doe-lijstje. Dat wordt hamertje en beitel werk. En dan moeten er natuurlijk dagelijks twee maaltijden klaargemaakt. Het is dat hij zo ontzettend gek is op zijn barfhap, anders ging ik accuut weer terug naar de kvv. Dat was toch wel heel erg gemakkelijk. Gemakkelijk met bestellen, gemakkelijk met opslaan, gemakkelijk met voeren. Barf is een verschrikkelijk gezoek naar wat en waar. En heb je net wat moois gevonden is het weer uitverkocht. >:( En nee, in die kvv zat natuurlijk ook niet het beste vlees. Maar als je dan toch barft wil je het ook graag met fatsoenlijk spul doen.
Klopt , natuurlijke snacks zijn ook erg duur geworden.
En idd . Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het zat begin te worden . De zoektocht naar fatsoenlijke producten , de frustratie , vaak koop je kale karkassen voor de hoofdprijs . Of je treft weer eens baggervette zooi waar je veel lel en vel af moet snijden . Het portioneren waar ik een enorme hekel aan heb gekregen. Vroeger stond ik uren lang en met veel plezier
Maar ja , als ik dan bedenk wat er in de gemalen prak zit :-X Bandit vind ik de enige ( nog ) goede KVV . Maar dat is onbetaalbaar . De blije hondjes die genieten van de barf hap is ook onbetaalbaar
De momenten waarop ze weleens KVV krijgen vind ik ze rusteloos en ze blijven zeuren om eten . Duidelijk niet voldaan . Dus , we gaan toch maar door met barf ( en zo nu en dan met klagen )
Ik merk bv met tut al dat de vetvertering niet probleemloos meer verloopt . Dus alweer een reden om de eigen regie te behouden en dus zelf samenstellen . Met haar moet ik er helemaal niet aan denken wat er allemaal in zo'n gemalen prak zit
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470466
pike schreef: zo 14 apr 2024, 22:30 Ik moet wel, met een hond in training. Alle snoepjes kopen, daar ga ik aan failliet. De prijzen van natuurlijk spul zijn niet misselijk. Er gaan hier heel wat snoepjes doorheen, niet alleen op cursus maar ook tijdens training thuis en training on the job. En ik vertik het nog steeds om de door alle instructeurs aanbevolen frolicjes te gebruiken die je in 4 tot 8 stukjes kan breken. Maar soms is de verleiding wel heel erg groot moet ik zeggen. De behoefte aan een jaszak vol trainers zal in de loop der tijd wel afnemen, maar voorlopig is die nog wel eventjes aanwezig.
Maar je blijft ermee bezig. Eergisteren lamspens gesneden om te drogen. die knip ik ook tot kleine snoepjes in de vorm van platte flikjes. Gisteren 5 kg ribben van elkaar getrokken en in porties verdeeld, verpakt, terug in de vriezer. Vandaag 2 kg long gesneden voor snoepjes ligt nu in de droger. Voor morgen staat een doos met konijnkarkassen op het doe-lijstje. Dat wordt hamertje en beitel werk. En dan moeten er natuurlijk dagelijks twee maaltijden klaargemaakt. Het is dat hij zo ontzettend gek is op zijn barfhap, anders ging ik accuut weer terug naar de kvv. Dat was toch wel heel erg gemakkelijk. Gemakkelijk met bestellen, gemakkelijk met opslaan, gemakkelijk met voeren. Barf is een verschrikkelijk gezoek naar wat en waar. En heb je net wat moois gevonden is het weer uitverkocht. >:( En nee, in die kvv zat natuurlijk ook niet het beste vlees. Maar als je dan toch barft wil je het ook graag met fatsoenlijk spul doen.
Ik zou dat nooit elke dag iets doen. Zo blijft je bezig. Dan liever een keer wat meer verwerken zodat je voort kan. Ik begrijp dat je je droger nu eenmaal niet kan overvullen, maar dat vleesbot kan toch tegelijk?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3470521
Ik ben eigenlijk ook gestopt met het zelf maken van trainers. Echt teveel werk voor nu.
Bij barfflevo bestel ik ze nu.

Snacks droog ik nog wel allemaal zelf.
Favoriet zijn runderslokdarm en geelhaar. Daarnaast runderslokdarm en runder- en hazenoren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door