Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#3469805
ik hoop teuntje in mei/juni te laten dekken en ik heb het topic van Lizzy gelezen over drachtige en bevallen teef.

nu heb ik daar wat vragen over:
er staat in de eerste 6 weken max 2 % lever, maar voer ik dan meet nier/hart en pens?

een paar dagen voor bevalling een licht laxerend dieet. Wat bedoel je daar mee?

laatste 2-3 weken van dracht geen grote vleesbotten..
ze krijgt nu: kip eend kwartel parelhoen haas konijn lamsribben en kalkoennekken.
nu denk ik dat de lamsribben en kalkoennekken tot grote botten worden gerekend.. klopt dat?

ik heb vast nog veel meer vragen ;) maar dit zijn nu ff de belangrijkste.

p.s. ik barf al jaren, maar ik weeg nog steeds alles wat ze krijgt( gewoon voor mijn gemoedsrust)

groetjes
erma
Door Lizzy
#3469834
tess06 schreef: zo 24 mar 2024, 09:48 ik hoop teuntje in mei/juni te laten dekken en ik heb het topic van Lizzy gelezen over drachtige en bevallen teef.

nu heb ik daar wat vragen over:
er staat in de eerste 6 weken max 2 % lever, maar voer ik dan meet nier/hart en pens?
Meer spiervlees of meer pens mag beide.
een paar dagen voor bevalling een licht laxerend dieet. Wat bedoel je daar mee?
Minder vleesbot, meer orgaanvlees en bladgroenten.
laatste 2-3 weken van dracht geen grote vleesbotten..
ze krijgt nu: kip eend kwartel parelhoen haas konijn lamsribben en kalkoennekken.
nu denk ik dat de lamsribben en kalkoennekken tot grote botten worden gerekend.. klopt dat?
Ik zou lamsribben en kalkoennekken inderdaad weglaten, die reken ik tot grote botten (en bevatten ook veel calcium).
ik heb vast nog veel meer vragen ;) maar dit zijn nu ff de belangrijkste.

p.s. ik barf al jaren, maar ik weeg nog steeds alles wat ze krijgt( gewoon voor mijn gemoedsrust)

groetjes
erma
Vraag maar raak! Daar zijn we voor.

Super leuk dat je een nestje krijgt. Heel veel plezier alvast met de voorpret. Is dit je eerste nestje?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door