Dit wordt een best lang stuk.
Op dit moment zit mijn boerboel (50kg) nog aan de brokken. Ze krijgt 3x per dag brokken, als er te lang tussen zit gaat ze spugen.
Nu wil ik graag overstappen op barf, ik heb al redelijk wat informatie (hier en elders) gelezen maar toch vind ik het lastig. Er word veel tijd besteed aan de percentages.
2% van 50kg x 7 dagen is 7 kilo.
Nu zat ik zelf te denken aan:
10% groente (700gram)
5% vis (350gr)
50% bevleesde bot (3.5kg)
20% spiervlees (1.4kg)
15% orgaan (1kg)
En 4 eieren in de week
Maar nu vind ik het lastig om te bepalen wat ze dan per dag per maaltijd moet hebben. Ik heb gelezen dat bot verstoppen werkt en vis& organen laxerend. Zoals gezegd krijgt ze op dit moment dus 21 maaltijden (brok) per week. En daar loop ik vast.

Extra informatie: ze is op dit moment ongeveer 16 maanden. Ze loopt al een tijdje bij de dierenarts vanwege jeuk klachten, het is geen voedsel/eiwit allergie (8 weken strikt aan de royal canine anallergenic en niets anders) maar wij vermoeden zelf dat vlees ipv brokken zou kunnen helpen. Ze kauwt haar brokken niet, schrokt heel erg.
Extra vragen: noten kunnen extra gevoerd worden, nu hebben wij een hazelaar in de tuin staan en ze jat nu al af en toe een hazelnoot (nog in dop) en daar kauwt ze wel op, hoor je vreselijk kraken. Nu vroeg ik mij af of dat wel gewoon zo (zonder eerst de noten te kraken) gevoerd kan worden? De schil is namelijk best hard, lijkt me slecht voor haar gebit. En hoeveel extra zouden jullie dan voeren?
Bedankt voor jullie tijd.