Hoi allemaal,
Misschien stomme vraag maar ik begin net . Zijn deze rugstukken goed bevlees volgens jullie? Het zijn kwartel rugstukken van Dogmeat
Moderator: Lizzy
pearlsofpassion schreef:Dit zijn toch de hele karkasjes ipv enkel rug?Bedankt. Ik heb het als kwartel karkas besteld maar op de verpakking stond kwartel ruggen. Maar op sommige zitten vleugels op en nu dat je het zegt ook de borstIk zie een paar borstkammen... (of ik miskijk me)
Nu ja, ik vind het er voor kwartel ook goed uitzien, ik heb die enkel nog maar kaler gezien.
Of ik het nu goed bevleesde karkasjes zou noemen kan ik niet goed zien, er lijkt ook veel verschil op te zitten? Maar ze zijn alleszinds niet kaal en prima te voeren.
Kwartel is bot met een vrij hoog calciumgehalte. Doordat het zo fijn en dun bot is, is het ook gemakkelijk weg te kauwen en te verteren, maar eigenlijk is het dus op zich vrij hard. Gewoon iets om in je achterhoofd te houden. Je voert er dus eerder wat meer dan wat minder spier bij.
Lara1 schreef:Bedankt. Ik heb het als kwartel karkas besteld maar op de verpakking stond kwartel ruggen. Maar op sommige zitten vleugels op en nu dat je het zegt ook de borstIk vond het zelf niet 50% vlees - 50% bot maar is mijn eerste karkas die ik voer ( 50/50 is in mijn ogen een heel kip uit de supermarkt?) De ene stuk is kaler dan andere idd. Ik doe voor de zekerheid extra spiervlees bij. Maar is het dan nog wel geschikt wat beginnende hond als het zo hard is? Lara eet KVV en in het weekend kippennekken. Ze verteerd de bot goed en schrok niet.
Spikkelneus schreef:Dit is echt supermooie kwaliteit zo te zien. Je mag blij zijn dat je dit gekregen hebt ipv kaal kwartelkarkas. Ik denk niet dat je extra spiervlees hoeft geven naast wat je normaal al zou geven, als er inderdaad rug-, borst-, en vleugelspier aan zit.Ik vind het wel moeilijk te zien zo op foto.
pearlsofpassion schreef:Ik vind het wel moeilijk te zien zo op foto.De filets zijn er af bij allemaal. Ik doe toch wat meer spiervlees bij. Is de eerste keer dat ze het gaat krijgen. Voor de zekerheid. Hopelijk eet ze kwartel wel. Zo vreselijk kieskeurig hier
Die onderaan links lijkt volledig bevleesd, maar dan zijn er twee (onderaan rechts en in het midden) die erg kaal lijken en de rest in mijn ogen normaal bevleesd voor een goed karkas.
Maar ik vind het dus moeilijk zeggen.![]()
De filets zullen er altijd wel af zijn zeker?