Moderator: Lizzy
Raaf schreef:Sta er dan 's zomers naast met de tuinslang om de boel direct schoon te spuiten en evt. (groene)vliegen direct hun eerste les ' wildwaterbaan varen' te geven. De honden weten al dat ik de vliegen voor ze 'regel'...Zo deed ik dat ook toen ik mijn viertal nog had , zeker in de zomer![]()
Hier eten ze hun barf eigenlijk altijd buiten. Met vijf honden wordt het anders wel een flinke dweilbeurt iedere dag...
Lizzy schreef:Ik vermoed dat het verschil 'm zit in het hebben van wel of geen kippen. Als ik hier buiten voer, zitten de vliegen nog uren daar na op een wat het voor het oog schoon gelikte vloer lijkt. Brrrr. Wij hebben dus kippen.Maar dat begrijp ik niet goed. Wat is het verband tussen vleesvliegen en levende kippen? Als het aan de kippen ligt dan moet het altijd vergeven zijn van de vliegen?Vleesvliegen kunnen de geur van vlees over meer dan een kilometer afstand waarnemen.
pike schreef:Maar dat begrijp ik niet goed. Wat is het verband tussen vleesvliegen en levende kippen? Als het aan de kippen ligt dan moet het altijd vergeven zijn van de vliegen?Vleesvliegen kunnen de geur van vlees over meer dan een kilometer afstand waarnemen.Rond het kippenhok wonen wel van die vieze groene vliegen. Ik denk dat zij op de poep van de kippen afkomen.