Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum, omdat ik mijn hond Olly op vers wil zetten. Hij is gevoelig voor tandplak en krijgt te weinig schraping langs zijn tanden en kiezen. A.s. woensdag moet hij voor de tweede keer onder narcose voor een gebitsbehandeling. Vers zou ook goed zijn voor het gebit en het is voor de hond denk ik ook lekkerder. Vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt.
Hij is bijna acht jaar oud en weegt 11 kg.
Ik ben begonnen met smuldier waar hij erg goed op reageert. Daarnaast krijgt hij nog een handjevol brokken, mocht hij in de avond nog willen eten. Mijn plan is om doordeweeks KVV te geven en in het weekend een Barf-menu voor te schotelen. Echter is dit allemaal nieuw voor mij en vind ik het lastig om een goede combinatie van Barf samen te stellen.
16 maart krijg ik een bestelling binnen van kippennekjes en hartjes, paardenrib en rundvlees (alles 1 kg). Dit was het enige wat ik kon vinden op websites van bedrijven die naar Groningen verzonden. Het was erg lastig om uberhaupt iets te vinden... Of de hoeveelheid was te veel of het verzond wel naar Groningen, maar niet naar mijn adres.. Of het was uitverkocht.
Ik wil nog even zuinig zijn op de hoeveelheid, omdat ik eerst wil zien hoe Olly er op gaat reageren.
Ik heb de "Barf Rekenhulp" ingeschakeld en kwam op het volgende uit (hoeveelheid p/dag):
Vleesbot: 99 gram (45%)
Orgaanvlees incl. pens: 44 gram (20%)
Spiervlees: 55 gram (25%)
Rauw/gepureerde groenten: 22 gram (10%)
Nu mijn vraag of de combi van paardenrib en rundvlees goed is? Natuurlijk samen met het orgaanvlees en eventueel de groenten erbij (geen idee of Olly dat lekker gaat vinden). Of zijn er betere producten die ik eerst kan geven en welke websites raden jullie aan?
Uiteraard begin ik pas aan zo'n menu als Olly gewend is aan KVV, de kippennekjes en hartjes.