Rebekka schreef: Alleen naar MIJN hond kijken en niet naar alle dieren voelt egoïstisch.
En antwoord is in deze dus JA, het is te verantwoorden omdat het om slachtafval gaat.
Hey Rebekka... Wat een storm hier (in een glas water

)
Ik denk niet dat jij en de anderen hun opinie zo ver uit elkaar liggen...
Ik snap dat jij ruimer dan jouw hond wilt kijken maar ik voel net het omgekeerde... Ik wil mijn hond het beste geven wat hij kan krijgen in de hoop hem enkele jaren langer bij me te mogen hebben en ja ik weet dit is egoïstisch.
Ik heb ook 2 katten en deze staan sinds een paar maand ook op rauw terwijl ze daarvoor overleefden op brok. Wat ik zag was dat 1 kat te dik en 1 kat te mager was op brok. Nu met 50% rauw zien ze er allebei super uit. Ik hoop dus ook dat zij langer leven en langer bij mij zijn.
Ik eet zelf maar 1x/week geen vlees --> groentjes dag zodat we ons toch een beetje gezonder voelen
Dit doe ik niet omdat ik meeleef met de dieren maar omdat het gezonder is voor mezelf en beter voor het milieu.
Ik denk dat je een groot hart hebt en dat je visie iets te ruim is.... (en de mijne misschien iets te bekrompen

)
Bedenk je gewoon dat, het is niet omdat je het niet koopt vlees dat het dier daarmee ineens terug levend is. MOest het vlees niet verkocht geraken wordt het gewoon weggesmeten (consumptiemaatschapij - zuct -

)
Spiervlees als slachtafval zijn ook vaak stukken die bijvoorbeeld op de grond gevallen zijn --> Of delen die wezelf niet graag eten wegens te taai. Ik ken niet veel honden die een echte steak/rosbief vaak voorgeschoteld krijgen.