Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chouka
Mijn Duitse herder heeft elke keer na eendennekken zachte ontlasting. Na elk ander botsoort is dat gevormd tot hard.

Is dat normaal of niet normaal? Kan ik dat gewoon blijven geven?
Door pike
Als het niet meer is dan zachter dan normaal en eenmalig zou ik me er niet druk om maken. Mogelijk zijn de eendennekken te vet voor hem. Als het vel er nog om zit zou je dat weg kunnen doen of eventueel aanhangend vet wegsnijden. En als je het niks vindt dat hij eens wat zachter poept dan zul je een andere botsoort moeten nemen. ;)
Door Chouka
vel en vet hangt er niet aan.
Het is alleen maar zacht, geen lopende diarree.

Vanaf wanneer is er sprake van allergie tegen een vleessoort? Het is daar dat ik aan denk, de rest is niet storend.
Door Chouka
Ik heb geen vast menu en ik geef 's morgens vleesbot en 's avonds vlees of orgaan. Na orgaan ben ik gewoon aan zachtere ontlasting, na eendennekken vind ik dat raar. Eerst dacht dat het aan de voeding van de vorige dag moest liggen, maar nu ik er beter op let is het echt elke keer.
Door Hope
Chouka schreef:Ik heb geen vast menu en ik geef 's morgens vleesbot en 's avonds vlees of orgaan. Na orgaan ben ik gewoon aan zachtere ontlasting, na eendennekken vind ik dat raar. Eerst dacht dat het aan de voeding van de vorige dag moest liggen, maar nu ik er beter op let is het echt elke keer.

Voer je nog meer eend? Orgaan, karkas of spiervlees bijvoorbeeld? Je zou eens kunnen kijken of hij het op karkas ook heeft. Eend is een vrij vette diersoort en nekken bevatten weinig bot (vooral kraakbeen) dus erg gek vind ik het niet.

Overigens zou ik persoonlijk niet willen dat ontlasting vaak veranderd. Als hij telkens na orgaan dunne ontlasting kreeg ging ik dat combineren met vleesbot.
Door Chouka
Ik heb nu pas voor de eerste keer gemalen eendenvlees gekocht. Ik heb wel al eens een kilo eendenkopjes gekocht en niets gemerkt. Bij het laatste pakje ging ik dat nog eens bekijken.
Ik wist niet dat dat kraakbeen was, dan lijkt het me idd logisch.
Ik vind dat niet zo storend en vermits het vaak genoeg hard is zijn er ook geen problemen voor de anaalklieren. Bij mijn andere hond is het veel gevormder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door