Dank weer voor al jullie reacties!
De afgelopen dagen was hij een stuk fitter, als hij maar een slaapje gehad had. Ik denk dat het grootste probleem toch ligt in het geluid. Misschien zijn die hondenoordoppen van Mutt Muffs iets voor overdag.
Je bent toch al een flinke tijd ongerust. Eerst was er jeuk, waarvan dan ook.
Ik meen me te herinneren waarschijnlijk een reactie op vlooien. Heb ik dat goed onthouden en gaat dat al wat beter?
De vlooien waren weg maar zijn inmiddels weer opgedoken (we hebben een idioot zachte winter hier, en dus ook alweer de eerste teek van hem afgehaald).
Misschien ben ik iets té ongerust inderdaad. Dat heeft te maken met mijn vorige hond, die ik echt verkeerd heb gevoerd en waar hij ziek van is geworden. Ook heb ik zelf ernstige gezondheidsproblemen, o.a. door jarenlange tekorten in mijn voeding terwijl ik daar toch op lette (biologisch vegetarisch, dus niet elke dag pizza en patat ofzo

).
Ik heb signalen over het hoofd gezien, zowel bij mijn vorige hond als bij mezelf, en die fout wil ik niet nog een keer maken.
Een holistisch arts zou ik graag heengaan (dat deed ik in NL ook), maar die zijn hier dus echt niet. De dierenartsen hier noemt men 'slagers', en ik ga daar niet graag heen. Mijn vorige hond is door een verkeerde behandeling daar heel akelig aan zijn eind gekomen. Het is een probleem waar veel mensen met dieren hier mee kampen.
Een bloedonderzoek kan natuurlijk evengoed.
Groenten zitten niet langer dan 10 dagen in de vriezer.
Wat ik wel heel vervelend vind, en waar ik ook een ander topic over heb geplaatst, is dat ik zo moeilijk aan biovlees, biobotvlees en bio-organen kan komen.
Overigens komen er vandaag wel verse biorunderlever, -nier -hart binnen, dus heb ik wat afwisseling.
Maar aan de supermarktvogels die ik hem als botvlees geef, zit echt een schoonmaakmiddellucht, en het vlees is vet en zit vol troep die ik hem helemaal niet geven wil.
Wat betreft de aanvullingen die ik geef: ik ben zelf o.a. NES-therapeut voor mensen en dieren, en maak scans van het lichaamsveld (ontwikkeld vanuit de kwantumfysica). Ook van mijn hond dus. Daarvan krijg ik informatie over allerlei processen in het lichaam, organen, emoties, voeding en toxische stoffen. Ik baseer de aanvullingen gedeeltelijk daarop, en verder test ik altijd uit (met de biotensor) wat hij wel of niet nodig heeft.
Overigens, Hanny, was mijn vorige hond ook een Border, en die had meer het karakter zoals jij omschrijft. Deze is echter van nature vrij actief en wil graag dingen ondernemen, trainen, er op uit, achter een speeltje aan rennen.
Het probleem ligt 'm toch in het wakker gehouden worden, denk ik dus.
Het boek van Becker riep wat vragen op, bijv. ook over de toevoeging van (grijs Atlantisch) zout. Dat doe ik nu nl. niet. Iemand die dat wel doet?
En ik heb nu twee eieren door de groentenmix gedaan, maar dat is over 10 dagen verspreid. Geven jullie een heel ei per dag, gewoon als extraatje? Of i.p.v. een gedeelte van het voer?
Het is een beetje een lang verhaal geworden, geloof ik

Bij voorbaat weer dank voor het meedenken.