Moderator: Lizzy
noppes schreef:O sorryNewsflash: salmonella en ESBL komen hier ook gewoon voor. Aujeszky komt voor bij varkens(achtigen), daarom voer je dat liever niet.Aujesky virus, salmonella en de ESBL bacterie die ook aan de mens overdraagbaar is..Ik heb me idd daar eens over ingekeken omdat wij vaak naar tjechie gaan met de hond..Ik weet t niet..Ik had er gewoon geen goed gevoel over om het te doen..keuze is uiteraard waar jij je goed bij voelt..Ik had er gewoon geen goed gevoel over toen.
noppes schreef:In de vakantie geven wij gewoon ff brokken voor nood..Helaas is in andere landen veel ziektes voor de honden bij bepaalde vlees soorten die voor de mens niet schadelijk is.maar voor de hond wel..hierom wil ik dat risico ook niet lopen.geperste brokken nemen wij alrijd mee.
noppes schreef:O sorryAujesky virus, salmonella en de ESBL bacterie die ook aan de mens overdraagbaar is..Ik heb me idd daar eens over ingekeken omdat wij vaak naar tjechie gaan met de hond..Ik weet t niet..Ik had er gewoon geen goed gevoel over om het te doen..keuze is uiteraard waar jij je goed bij voelt..Ik had er gewoon geen goed gevoel over toen.
noppes schreef:Haha nee het komt niet in zoveel hoeveelheden voor dan in duitsland of Frankrijk.Bijna al het kippenvlees en een groot deel van het rundvlees in Nederland is besmet met ESBL. En een groot deel van de honden en katten dragen salmonella bij zich in de darmen. Begrijp en deel je zorg dus niet.
En in Nederland is de Aujeszky al 15 jaar niet meer aanwezig ..Wel in duitsland.dus de zot wel degelijk verschil in
noppes schreef:In de vakantie geven wij gewoon ff brokken voor nood..Helaas is in andere landen veel ziektes voor de honden bij bepaalde vlees soorten die voor de mens niet schadelijk is.maar voor de hond wel..hierom wil ik dat risico ook niet lopen.geperste brokken nemen wij alrijd mee.Dat geldt toch alleen voor varkensvlees (ziekte van Aujeszky) en dat geven we in NL ook niet aan onze honden (althans het merendeel neemt het risico niet). Als dat zo was noppes dan zou je ook in Nederland niet kunnen barfen want vlees wordt tegenwoordig door heel Europa gereden. Zo komt de kalkoen de ene keer uit Frankrijk, dan weer uit Polen, dan uit Duitsland, dan uit Hongarije. Paard komt uit Frankrijk, uit Belgie, uit de Balkan, uit Polen. Om maar een paar voorbeelden te noemen. En dat geldt trouwens ook voor het vlees dat je o.a. in de supermarkt koopt.
noppes schreef:Ik geef gewoon aan waarom ik het niet doe..En die van mij krijgt gewoon varkensvlees uit nlDus in het buitenland geef je brokken want daar komt ESBL en Salmonella vaker voor. Dat honden niet vatbaar zijn hiervoor en dat overdracht op mensen voorkomt door slechte hygiene of bereiding, dat laat je buiten beschouwing. Overigens komt salmonella ook voor in brok.
malimaniac schreef:Je kan ook zelf vlees drogen. Bv als bot kippenvleugels en eendennekken, spiervlees paard, rund, orgaan van konijn en lam. Mocht je dan eens langs een winkel komen, kan je daar vers vlees meenemen. Of een visje. Kvv drogen gaat trouwens ook goed. En is een stuk goedkoper dan k9 enz.Vraagje malimaniac: Hoe doe je dat precies. Je droogt de kvv, je voert het dan ook gedroogd neem ik aan, je laat het niet eerst weer weken in water?
malimaniac schreef:Je kan ook zelf vlees drogen. Bv als bot kippenvleugels en eendennekken, spiervlees paard, rund, orgaan van konijn en lam. Mocht je dan eens langs een winkel komen, kan je daar vers vlees meenemen. Of een visje. Kvv drogen gaat trouwens ook goed. En is een stuk goedkoper dan k9 enz.