Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ropiesst
Hallo,

Ik heb een dwerg pincher van bijna 5 maanden en die eet slecht van het KVV dus wil ik over op barf. Een drumstick of kippennek verorbert ze met hartelust.
Volgens de rekenwijzers zou mijn dwerg 120 gr mogen hebben. Ze is bijna 5 maanden en heel een energie voor tien. Ik geef haar nu dus iets meer( kom al snel aan 150 gr.) en dan schooit ze ook niet.
Nu wil ik een barf pakket kopen en ze geven aan dat er in zit :
46% vleesbot
31% spiervlees
15% hart, lever en nier
8% pens
nu is een drumstick al snel 120 gram. Kan ik nu de ene dag het vleesbot geven de andere dagen een mix van het spier orgaan en pens. Dan heb ik er ook nog wel een vis dag bij.
Door petralita
Ik voerde mijn kleine hond over 1 week compleet en 1x per dag. Het enige waar ik wel op lette was dat vleesbot goed bevleesd 50/50 was en als dat niet zo was dan gaf ik er wat orgaan/pens of vlees bij.

Die van mij heeft geen probleem met een dag alleen pens of orgaan bijvoorbeeld, sommige honden gaan sneller aan de dunne. Of bij teveel bot te harde ontlasting.
Door ropiesst
dat te harde poep ken ik wel want daar heeft ze met de kvv al genoeg last van, ondanks ik er groente en water doorheen meng.
Door pluk
Welkom!
Als je hond goed op gewicht blijft met 150 gram dan kun je ook beginnen met 150 gr barf. Misschien moet je zelfs iets meer gaan voeren omdat kvv gemiddeld wat vetter is.

Je moet liefst wel elke dag een combi van vleesbot en spiervlees/orgaan geven. Anders gaat het waarschijnlijk niet goed met de ontlasting (te hard of te zacht).

Een visdag zou ik niet doen. Er wordt aangeraden max 10% vis te geven, met een visdag kom je hierboven. Je kunt wel een deel van de maaltijd vis geven of bijv sardientjes als snack.

Mag ik vragen waar je een barfpakket gaat bestellen? Dan kunnen we meekijken of deze geschikt is voor jouw hondje.
Door ropiesst
Ik zat te kijken en deze leek mij wel wat. http://www.voerwijzer.com/kant-en-klare-barfpakketten
Meat4Animals

Samenstelling
11 x 250 gram goed bevleesd vleesbot (van o.a. konijn, eend, kip, fazant, patrijs) inclusief 2 x 250 gram zalmkarkas.
7 x 250 gram spiervlees (hertenvlees, paardenvlees, kopvlees van rund en geitensnippers)
3 x 250 gram orgaan (350 gr hart, 225 gr lever en 225 gr nier)
250 gram 50% spiervlees en 50% orgaan
500 gram pens
1 strot
2 rolletjes Alroda (kvv)

Verhoudingen
De verhoudingen in dit pakket zijn
46% vleesbot
31% spiervlees
15% hart, lever en nier
8% pens
Je kunt eventueel zelf groentes toevoegen.

Tot ik zie dat het allemaal goed gaat en ik ga uitbreiden met planken en bijlen om het verder zelf in grote stukken aan te schaffen.

Ik heb nl ook een rottweiler die nu op kvv staat omdat hij alleen konijn en kalkoen mag maar daar ben ik al mee bezig om mee diersoorten toe te voegen i.v.m. allergie voor rund
Door Lizzy
Welkom op Barfplaats!

Net als Pluk zou ik een visdag niet doen. Ten eerste worden veel honden misselijk, ten tweede voer je al gauw teveel vis. Beter voer je gewoon 1 vet visje per week. Panharing of horsmakreel of sardien ofzo. Nou is dat voor jouw hondje een hele hap natuurlijk maar je kunt ze eenvoudig door midden knippen en dan 2 dagen achtereen 1/2 geven.

Ik mis ook groenten.
Door ropiesst
Ik had wat konijnenkoppen met vacht maar die werden niet gegeten door de rottweiler. Vacht eraf en was het goed. De oren heb ik eraf gesneden en die gaan de droger in. Had ook een eend met vacht maar die moest mijn rottje ook al niet.. Zonder vacht ook niet maar mijn dwerg pincher vond het heerlijk. Die ligt nu uit te buiken. Eerst was het: is dit echt voor mij?? En daarna ging hij toch zeker een kwartier aan het lebberen trekken en knagen. Voor mij is deze kleine goed voor Barf en af van de KVV. Nu goede verhoudingen zoeken .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door