Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

faya schreef:....en nog geen antwoord op vraag als ik dan 2 dagen achtereen eendennek geef 1 kg in totaal aan 2 honden in 2 dagen en dan nog 1x in de week samen een kalkoennek ( ene keer de ene hond de smalle kant en de andere keer de andere hond ) - is dit dan te veel?
Ik snap dat de instructies erg onduidelijk zijn. Ik heb er even over na zitten denken en ik denk dat mijn "niet vaker dan 2 keer per week nek" niet zo handig is omdat niet iedereen elke dag vleesbot voert. Bovendien, je moet het eigenlijk in gewicht weten. Dus ik heb er even een berekeningetje op los gelaten :biggrin2: en ik denk dat het er op neer komt dat van de totale hoeveelheid vleesbot dat je voert: daarvan moet je echt niet meer dan 1/4 aan nek voeren.

Dus stel je voert per week 4000 gram vleesbot, dan voer je niet meer dan 1000 gram aan vleesbot.
Lizzy schreef:Ik snap dat de instructies erg onduidelijk zijn. Ik heb er even over na zitten denken en ik denk dat mijn "niet vaker dan 2 keer per week nek" niet zo handig is omdat niet iedereen elke dag vleesbot voert. Bovendien, je moet het eigenlijk in gewicht weten. Dus ik heb er even een berekeningetje op los gelaten :biggrin2: en ik denk dat het er op neer komt dat van de totale hoeveelheid vleesbot dat je voert: daarvan moet je echt niet meer dan 1/4 aan nek voeren.

Dus stel je voert per week 4000 gram vleesbot, dan voer je niet meer dan 1000 gram aan vleesbot.
Koffie? ::) :biggrin2:
Door Martine-Tom
faya schreef:....en nog geen antwoord op vraag als ik dan 2 dagen achtereen eendennek geef 1 kg in totaal aan 2 honden in 2 dagen en dan nog 1x in de week samen een kalkoennek ( ene keer de ene hond de smalle kant en de andere keer de andere hond ) - is dit dan te veel?
Ja hoor daar geeft lizzy al antwoord op, niet meer dan 2x pw
Door pike
Martine-Tom schreef: Ja hoor daar geeft lizzy al antwoord op, niet meer dan 2x pw
In Lizzy's antwoord is (als je dagelijks bot voert) 2x per week al een beetje te veel. Want mijn rekensommetje is dan:
stel hond krijgt per dag 200 gram bot, dat is 1400 gram per week. Over 2 dagen 400 gram. 25% is slechts 350 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door