Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Tamara schreef:

Ik red het niet voor 2,16 per kg. Ik zit rond de 3,50 per kg.  ???
Ik geef geit, eend, lam, vis, kangoeroe, hert, paard en rund.
Ik geef ook geen dure diersoorten. Kip, rund, konijn, paard, lam en nu tijdelijk wat parelhoen als ik daar aan kan komen. Volgende week zijn de kwartels in de aanbieding bij de lidl dus dan krijgen de katten ook wat kwartel erbij.
hannabelgje schreef: Ik geef ook geen dure diersoorten. Kip, rund, konijn, paard, lam en nu tijdelijk wat parelhoen als ik daar aan kan komen. Volgende week zijn de kwartels in de aanbieding bij de lidl dus dan krijgen de katten ook wat kwartel erbij.
Hoeveel kosten ze dan?

Ik geef zo'n 2,5-2,8 euro/kg uit. Ik heb heel wat diersoorten maar meestal geen hele dure zoals kangoeroe.  Spiervlees is wel iets te vaak naar mijn goesting 5 euro/kg, maar het goedkope vleesbot (zelden meer dan 1,5 euro/kg) en orgaan van 2,5 euro/kg plus gratis vis en kuikens van 1,5 euro/kg compenseren dat.  Bovendien is het vleesbot vaak erg goed bevleesd, soms zo goed dat ik er weinig tot geen spier moet bijvoegen. 
Door Nero
hannabelgje schreef: Vanaf morgen zijn bij de Belgische lidl de kwartels vier voor
3,99.
Ik betaal voor mijn spiervlees maximaal 3,50 per kilo. Via lupa of sw.
Paardenvlees en kippenvlees heb ik dan.
Ah kijk dat is een hele mooie prijs!!
Wat een verschil dan met Nederland waar ze ook deze week in de aanbieding zijn!
Veren zijn eraf, maar de ingewanden zitten er nog in.
Ze kosten zo'n 3,5 euro/kg en zijn per 5kg.  Ik weet niet de precieze prijs, maar het is zoiets.
Die zijn ex-layers en wegen zo'n 200gr per stuk. Vaak wat meer, soms wat minder.
Door Hope
Met een allergie hond is barfen gewoon duur. Helaas, pindakaas.
Maar ik let op aanbiedingen, seizoenen en koop via lijntjes. Dat laatste wel minder dan eerder, omdat het voor mij nogal chaotisch is. Ik vind het erg handig om uit te rekenen hoeveel kilo ik van alles nodig heb, en dan eens in de zoveel tijd thuis geleverd te krijgen.

Maar ja, via bp is de kwaliteit zoveel beter, en de prijs vaak nog een stuk lager ook, dat ik het eigenlijk ook zonde vindt om alles online te kopen.

Ik kan niet bezuinigen op diersoorten, en bezuinigen op kwaliteit wil ik niet.
hannabelgje schreef: Dat klinkt goed ja. Hier is alleen nooit een kiezebrink groepsbestelling helaas. Ik heb een aantal jaren geleden wel ooit een bestelling gedaan. Ben zelf wel fan van hun spullen.
Voor mij is het te doen om er gewoon zelf heen te rijden. Vooral als ik het combineer met iets anders in die buurt of onderweg.  Ik haal er mijn kuikens ook, voor de rest koop ik er niet veel.
Vroeger hadden ze nog wat interessant orgaan, maar dat is al een hele tijd niet meer en de kwaliteit van de rest schijnt ook achteruit gegaan te zijn... En de hoeveelheden zijn vaak te groot voor mij.  Vismix koop ik nog wel eens als iemand met mij wil delen.
Maar met kuikens kan je niet veel mis doen en ze zijn daar per 10kg nog steeds het goedkoopst.
Prijs van vlees is in het algemeen duurder geworden. Tja inflatie.. Maar goed ik voer verhoudingsgewijs voor twee honden (600 a700 gram per dag) nog steeds gemiddeld 40 a 50 euro per maand. max. daar zitten ook de snacks bij. Het is idd duurder dan voorgaande jaren, maar als ik weet wat voor een meuk in brok zit laat maar. Ik zie liever wat mijn honden naar binnen krijgen.
Kwestie idd van grote verpakkingen inkopen en samen kopen met anderen hier. Als ik alles via een leverancier zou kopen, zou ik veel meer kwijt zijn. Nu liggen de prijzen wat ik voor tussen de 1,20 en max 3,50 per kg. (slechts een enkele keer is het maximum 1 euro per kg meer toegestaan als het daadwerkelijk om moeilijk te krijgen spul gaat)
Hannabelgje kom je geregeld over de grens? Bij Rijsbergen zit Natural Paws en daar zijn de kwartels bijvoorbeeld 2,95 de kilo. Als je er eens in de buurt moet zijn zou je van te voren kunnen bestellen en daar op kunnen halen. Ze noemen het karkas maar ik zou werkelijk niet weten wat ze er dan precies vanaf gehaald hebben. Ben zelf zeer tevreden over wat ik daar haal
Laatst gewijzigd door AnoukFrodo op vr 13 nov 2015, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje schreef: Ik geef ook geen dure diersoorten. Kip, rund, konijn, paard, lam en nu tijdelijk wat parelhoen als ik daar aan kan komen. Volgende week zijn de kwartels in de aanbieding bij de lidl dus dan krijgen de katten ook wat kwartel erbij.
Aan de andere kant ben ik maar €18 voor 10 kg kuikentjes kwijt die ik een jaar lang kan geven aan mijn ratten.
Volgende keer weer in kg's kopen, 10 kg was wel heeeeel erg veel  :biggrin2:
Maar dan voer ik ze ook weer ongeveer €15 per maand aan groente  ::) (1 cavia en 9 ratten) (bodembedekking, hooi voor de cavia en gewone voer niet meegerekend)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door