Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Neally
Nee, nee helemaal niet  ::)  ;D

Lees veel over drogers, want ik MOET  ;D er natuurlijk ook 1.
Vandaar bakpapier, daar zou ik dan meteen vork gaatjes in prikken.....maar ja ik moet er eerst nog maar eens
eentje kopen.
Door Nynke
Kim_S schreef: Zo hee, wil net voor het eerst lever gaan drogen en lees nu je tip, nog nét op tijd dus  :biggrin2:

Hoe snel / hoe vaak is "tijdig" omdraaien? ???
Sorry, had niet meer gekeken naar dit topic  :-[ :-\  Na drie of vier uur ongeveer omdraaien, dat moet werken !
Door Kim_S
Nynke schreef: Sorry, had niet meer gekeken naar dit topic  :-[ :-\  Na drie of vier uur ongeveer omdraaien, dat moet werken !
Tis best goed gelukt, was ongeduldig en probeerde na 2 uur al om te draaien,  maar na 3 uur ging het beter  :)
Hondjes zijn er blij mee  :D
Door fem.
Gefeliciteerd! Ik had kipfilet gehaald bij de supermarkt. Na 4-6 uurtjes waren de reepjes goed knapperig droog. Ik heb relatief dun gesneden. De volume van 2 kilo werd uiteindelijk rond 500-600gram. Best weinig, maar rook wel goed. Kopen is toch sneller en goedkoper (althans als je 5euro per kg betaald voor kipfilet)
Door Martine-Tom
fem. schreef: Gefeliciteerd! Ik had kipfilet gehaald bij de supermarkt. Na 4-6 uurtjes waren de reepjes goed knapperig droog. Ik heb relatief dun gesneden. De volume van 2 kilo werd uiteindelijk rond 500-600gram. Best weinig, maar rook wel goed. Kopen is toch sneller en goedkoper (althans als je 5euro per kg betaald voor kipfilet)
Denk dat je je daar nog best in kan verkijken, vaak zijn die zakjes die je koopt maar iets van 80 gram ofzo ;)
Door fem.
Als men let op de kg -prijs dan komt men is 15-16euro per kilo, puur kipfilet, het goedkoopste. Inderdaad zijn er vaak kleine zakjes met veel kleine reepjes.
Door Martine-Tom
Moet je nog wel de stroomkosten van het drogen meerekenen, als je 500 gram per keer droogt, komt er iets van 3 euro per kilo gedroogd vlees bij (1 ronde drogen kost naar ik meen te hebben gelezen) 1.50 euro.
Door Nugget
Bij de AH, zakjes gedroogde kipfiletstrips (100% kipfilet), zónder toevoegingen of andere enge dingen.
200 gram per zakje, prijs ong. € 3,50.
Ik zelf (maar ik droog niet) zou dus alleen dingen zoals lever, hart,lip en dat soort zaken drogen maar zeker geen dure kipfilet.
Door lauraV
Nugget schreef: Bij de AH, zakjes gedroogde kipfiletstrips (100% kipfilet), zónder toevoegingen of andere enge dingen.
200 gram per zakje, prijs ong. € 3,50.
Ik zelf (maar ik droog niet) zou dus alleen dingen zoals lever, hart,lip en dat soort zaken drogen maar zeker geen dure kipfilet.
vergis je niet , soms wordt er een laagje aan gebracht over t gedroogde vlees van de supermarkt , om de houdbaarheid te verhogen ....
Door Nugget
lauraV schreef: vergis je niet , soms wordt er een laagje aan gebracht over t gedroogde vlees van de supermarkt , om de houdbaarheid te verhogen ....
Dan zou er een E-nummer oid op de verpakking moeten staan, lijkt mij en dat staat er niet op.
Bij ingrediënten staat: kipfilet, 100%, en verder niets.
Merk: Best for your friend.

Mijn punt is, ik begrijp dat mensen drogen, maar niet dat ze kipfilet drogen als er een goed alternatief is als deze strips dus.
Ik begrijp wél dat mensen zaken als lippen, lever, hart etc. drogen.

Ik begin er niet aan, nadat ik bij iemand binnen was geweest die vis aan het drogen was en ik misselijk werd van de stank..... :o
Bovendien doe ik langer dan 2 maanden met zo'n zakje met 2 ons kipfiletstrips, ik beloon op een andere manier, mijn hond is niet gevoelig voor belonen met hondensnoep.
Dus voor mij is drogen niet interessant.
Door fem.
Bij de aldi kost 100% kipfilet (aan stuk) gedroogd zonder conservering etc. 15euro per kg. Ik koop meestal of Rocco of die van de Aldi.
De stroomkosten zijn best hoog als het 3euro per kg is. Ik had een keer toevallig een website gezien waar men vers(of ingevroren) kpfilet voor honden slechts 1.49-2euro verkocht. Echter moest men het ophalen (ergens ver van waar ik woon) en in grote hoeveelheid bestellen, zodoende ben ik de website en naam vergeten.
Tegen deze prijs is het drogen wel een goede optie. Overige kippeorganen drogen zijn inderdaad veel goedkoper dan kopen, maar ruikt wel wat onaangenaam... toch?( nog niet gedaan)
Door Lazy Garfield
Nugget schreef: Dan zou er een E-nummer oid op de verpakking moeten staan, lijkt mij en dat staat er niet op.
Bij ingrediënten staat: kipfilet, 100%, en verder niets.
Merk: Best for your friend.

Mijn punt is, ik begrijp dat mensen drogen, maar niet dat ze kipfilet drogen als er een goed alternatief is als deze strips dus.
Ik begrijp wél dat mensen zaken als lippen, lever, hart etc. drogen.

Ik begin er niet aan, nadat ik bij iemand binnen was geweest die vis aan het drogen was en ik misselijk werd van de stank..... :o
Bovendien doe ik langer dan 2 maanden met zo'n zakje met 2 ons kipfiletstrips, ik beloon op een andere manier, mijn hond is niet gevoelig voor belonen met hondensnoep.
Dus voor mij is drogen niet interessant.
Je hebt kipfiletstrips en kipfiletchips van Best for your friend, ik heb net de chips gekocht (3,30 euro bij de Plus)
Inhoud 170 gram, voor die prijs kan ik niet zelf drogen volgens mij.
Het is volgens mij bijna 100% kipfilet.
Ingredienten:
Ingrediënten. Kip 95,0%; glycerine 2,0%; maismeel 2,0%; zout 0,5%; suiker 0,5%
Niks mis mee toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door