Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sky.Daro
Ik heb het vermoeden dat 1 van mijn honden wat dunnere ontlasting heeft als hij kipkarkas op het menu heeft staan. Geen echte diaree maar wel zachterdan de normale stevige drollen. Verder heeft hij geen huidproblemen,  geen jeuk, geen andere klachten.  Allergie lijkt me dan ook niet heel erg waarschijnlijk.  Zou het kunnen nu hij wat langer barft en ook steeds wat hardere karkassen krijgt, kip net te zacht word voor goeie stevige ontlasting?  wellicht de bot vlees verhouding bij Kipkarkas hoger moet?hij krijgt nu 200 gr kk op 250 vl per maaltijd.  Orgaan vervangt vlees 1 dag in de week.
Gr
Door Kaela
Hoe harder het bot, hoe meer calcium. Dus het kan zijn dat je met ribben bijvoorbeeld 40% vleesbot voert voor goede ontlasting en van kipkarkas 50%. Misschien de volgende keer iets meer geven en dan zien hoe het gaat.
Door Sky.Daro
Is zeker het proberen waard.  Nu voer ik eigenlijk van alle botsoorten even veel. Maar het kan dus idd dat je van kip meer moet voeren om dezelfde stevige ontlasting te krijgen als van bijvoorbeeld fazant
Door pearlsofpassion
Het is zeer zeker zo dat daarin een verschil in calciumgehalte zit, en dus is het logisch dat je vleesbotverhouding ook iets aangepast wordt.
Je kan best je menu vaststellen op een vleesbothardheid die je het meeste voert en voer je zachter dan wat meer, harder, dan wat minder.  Tenzij je hond geen verschillen in ontlasting vertoont tussen deze hardheden, dan kan je gewoon altijd evenveel voeren, want op het einde van de week komt dat op hetzelfde neer. Het effent elkaar uit.
Door Ruisje
Hier is het menu en de dagelijkse hoeveelheid vleesbot niet hetzelfde daardoor. Ik heb vanaf dag 1 dat ik begon met barf de hoeveelheid vleesbot aangepast aan de ontlasting de volgende dag. ;) Met name Sergi reageert snel op te weinig vleesbot met te zachte ontlasting. En een jonge kip of konijn heeft veel zachtere botjes dan bijvoorbeeld haas of wild konijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door