Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#3091521
Heel wat jaartjes mee gedraaid in diverse wedstrijdsporten.
En altijd op vers. Vers is juist ideaal, je kan het heel erg makkelijk aanpassen op de behoeften van je hond.
Bijvoorbeeld voor een wedstrijddag wat minder of  lichter verteerbaar voeren en na gedane arbeid een lekker bak voer zodat je hond een heerlijke rustdag heeft :)
Ja, je voert meer. Maar van brok moet je toch ook meer voeren als ze veel doen?

In de wedstrijden zie ik trouwens steeds meer bazen die overstappen op vers. Honden zijn beter gespierd, minder vaak ziek enz enz.
Menig hond wil trouwens liever beloond worden met een eendagskuiken dan een handje brokjes :P :biggrin2:
Door malinois.
#3091873
TessaThomas schreef: En waarom zouden die dingen intensiever zijn dan IPO/KNPV? Het is een andere belasting, maar in allerlei hondensporten komt zware belasting voor zodra het op een hoger niveau komt.
Precies. Hier ook sporthond (IPO) en wordt fysiek behoorlijk belast. Naast de trainingen fietsen we ook bijna dagelijks.
Wat een onzin dat t niet belastend is... het is een hele kortdurende maar zeer intensieve belasting itt langdurige wat sledehonden bijv hebben MAAR fietsen is dan wel degelijk langdurig dus hier moeten ze aan beide voldoen.
Door Bakker01
#3092859
Dit keer werd er niet verwezen naar humane sporters, maar goed stuk Onix. Ook mbt het geven van honing of een banaan wanneer een hond qua inspanning een zware dag heeft.
Wat precies de onderbouwing is, waarom het één zwaarder zou zijn dan het ander, geen idee. Dit ontbreekt eigenlijk in het hele verhaal. Het enige wat ik kan vinden is dat bijvoorbeeld sledehonden goud geld verdienen en het een professionele sport maakt ivm IPO etc.
Andere argumenten om brok te voeren waren o.a. dat het beter is richting milieu, dierenwelzijn, van vlees lopen ze snel warm en komen tekort waardoor de bespiering wordt aangevreten.

Maar gelukkig is hier al aardig wat ontkracht. Mocht er ooit weer gevraagd worden waarom ik geen brok geef, kan ik het nu goed onderbouwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door