Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Becky
Hoi allemaal,

Ik heb geitjes besteld in het geitjestopic van Dreumelaartje, maar nou vraag ik me af hoe vaak je dit per week mag voeren (heb 2 honden, de een is ruim 1 jaar en de ander bijna 6).

Het zijn tenslotte 'grote dieren' en bevatten dus meer calcium dan bijvoorbeeld een kip, maar aan de andere kant zijn ze wel jong (hoe oud eigenlijk, een paar weken of zo??).
De pootjes kunnen ook gewoon gegeven worden toch?

Ook heb ik nu heel jong lam in mijn viezer liggen.

Alvast bedankt voor de antwoorden  :biggrin2:
Door Lizzy
Ik voer de pootjes soms, afhankelijk van hoe hard ze zijn. Ik gooi ze weg als ze niet door m'n snoeischaartest heen komen. Jouw honden zijn volwassen en scheiden een teveel aan calcium gewoon uit. In dat opzicht hoef je er dus geen rekening mee te houden hoe vaak je dit mag voeren. Net als met alles moet je niks overdrijven in je menu (dus ik zou niet meer dan 50% van het totaal aan vleesbot uit geit laten bestaan bijvoorbeeld), afwisselen blijft belangrijk. Hoewel je best 1 week elke dag geit kunt voeren en de weken erop niks nul aan geitenbot. Hier krijgen ze niet eens harde ontlasting van de geitjes.
Door Becky
Oke, mooi dat ik het gewoon 1x per week kan voeren. Ik zal kijken of ik met de snoeischaar door de pootjes ed kom.

Afwisseling heb ik voldoende (bot : geit (binnenkort), lam, parelhoen, kwartel, hazenvoorpootjes, patrijs, fazant, maïskip en scharrelkip, reeribben, zwanennek, konijn (tam en wild) en sneeuwhoen. Met spiervlees heb ik ook voldoende variatie: paard, zwaan, gans, hert, konijn, lama, kangoeroe en rund)  ;D  ;)
Door Lizzy
Becky schreef: Oke, mooi dat ik het gewoon 1x per week kan voeren. Ik zal kijken of ik met de snoeischaar door de pootjes ed kom.

Afwisseling heb ik voldoende (bot : geit (binnenkort), lam, parelhoen, kwartel, hazenvoorpootjes, patrijs, fazant, maïskip en scharrelkip, reeribben, zwanennek, konijn (tam en wild) en sneeuwhoen. Met spiervlees heb ik ook voldoende variatie: paard, zwaan, gans, hert, konijn, lama, kangoeroe en rund)  ;D  ;)
Ohwwww, houd op schei uit, dat is afwisseling te over, in het kwadraat ;D ;D ;D :-* (mais en scharrelkip is wel 1 diersoort).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door