Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
Lizzy schreef: Maar weeg eens 100 gram long af.
Ik snap je niet misschien? Dat maakt toch niets uit? 100 gr long of 100 gr lever of 100 gr milt of een stuk vlees?
Yuma bijvoorbeeld heeft ca. 15% orgaan, waarvan ik ongeveer 100 gr aan nier of ander orgaan geef, dat kan dus ook af en toe long zijn of milt of pancreas. Tis volumineus, ja, dat wel, zit vol met lucht.
Door pike
Als ik toevallig de milt nog aan de pens heb zitten dan voer ik die ook. Ik verdeel hem over drie honden en 2 dagen. Zes kleine porties dus, om te voorkomen dat ze er te slap van poepen. Dat beetje milt vervangt dan gewoon een stukje pens. Dus dat gaat echt niet ten koste van goed spiervlees of ander belangrijk orgaanvlees.
Een hele enkele keer heb ik ook een paar lams- of geitentestes, die verdeel ik ook over de honden en gaan dan ook in plaats van pens. Altijd als ik iets aan orgaan heb wat niet standaard in hun menu voorkomt geef ik dat in de plaats van pens, daar krijgen ze toch nog wel genoeg van en de voedingswaarde van pens stelt ook niet veel voor.
Door S
Nog een vraagje van mijn kant: ik kan nu ook aan kalfshersenen geraken. Is dat iets wat goed is om af en toe op het menu te zetten of is het gewoon 'maagvulling'?
Door Lizzy
S schreef: Nog een vraagje van mijn kant: ik kan nu ook aan kalfshersenen geraken. Is dat iets wat goed is om af en toe op het menu te zetten of is het gewoon 'maagvulling'?
Nee hoor, hersenen zijn prima onderdeel van het menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door