Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
Hier ook hart lever nier en pens . Twee eten koppen dus dan ook hersenen ,ogen
Ik vervang een portie pens nog weleens , dan krijgen ze tong of testen en soms kipmaag
Kipmaag lusten ze maag van wild niet
Long vinden ze wel in bv een heel konijn
Mijn katten krijgen wel standaard maag, maar wel het minst van de vier (hart, lever, nier en maag).  Maar katten eten geen pens, dus vind ik ergens maag wel logisch. Al houdt ik er ook rekening mee dat het erg op spiervlees lijkt.
Af en toe krijgen ze eens long via de karkassen, maar apart lusten ze het niet graag, en heel af en toe eens pens (Cuzco rauw, de anderen gedroogd), maar daar zal het zo wel zijn van extra orgaan.

Bij een hond zou ik ook weinig tot geen maag voeren. Ik zou dan eerder long toevoegen aan de mix.
Hier alle konijnorganen.... Dit is het enige wat ik hier gemengd kan krijgen. Anders wordt het per orgaan een kilo.... Heb maar klein vriezertje en kleine hond, dus ik doe met 1 kg orgaan 4 weken.
Anders zou het dus 4 weken nier worden, 4 weken levertjes, 4 weken hart etc...... En 1 dag per week vuile pens.......
Door Hope
CindyMayella schreef: Hier alle konijnorganen.... Dit is het enige wat ik hier gemengd kan krijgen. Anders wordt het per orgaan een kilo.... Heb maar klein vriezertje en kleine hond, dus ik doe met 1 kg orgaan 4 weken.
Anders zou het dus 4 weken nier worden, 4 weken levertjes, 4 weken hart etc...... En 1 dag per week vuile pens.......
Ik ken je probleem.
Het punt is wel dat ik vind dat het niet in verhouding gemengd is en ik me echt afvraag of je op den duur geen tekorten krijgt. Zo zit er in sommige zakjes gewoon geen lever en dat is toch essentieel.
Toen ik weinig vriezer ruimte had kocht ik daarom mijn orgaan bij lupa, die heeft zakjes van 500 gram.
En als dat niet kon en ik vast zat aan kilo's dan maakte ik porties met cupcakevormpjes. Even in de vriezer laten hard worden en daarna strak opgestapeld in een zak. Paste precies!
Even een aanvullend vraagje: ik voer zelf ook hart, lever, nier en pens als orgaan. Ik meen mij te herinneren dat pens 50% van het orgaan in beslag mag nemen. Zou 10% nier, 10% lever en 30% hart verder een goede verhouding zijn of zit ik er dan helemaal naast??
Door pike
Buran en Co schreef: Even een aanvullend vraagje: ik voer zelf ook hart, lever, nier en pens als orgaan. Ik meen mij te herinneren dat pens 50% van het orgaan in beslag mag nemen. Zou 10% nier, 10% lever en 30% hart verder een goede verhouding zijn of zit ik er dan helemaal naast??
Ik denk dat je met lever dan erg laag zit? Hoeveel procent is dat van je totale menu, daar zou ik even naar kijken. 3 tot 5% van het totale menu moet je voor lever aanhouden.
Ik voer 50% raw meaty bones, 30% spier en 20% orgaan. Als lever 10% is van orgaan dan is het dus 2% van het totaal..... zou dus inderdaad dan te weinig zijn.
Ik dacht dat je juist lever niet teveel moest voeren.............  :-[
Door Ruisje
Hart geef ik 5% van menu en lever en nier bereken ik over het gewicht van de hond: 5gr lever per kilo lichaamsgewicht per week en 2,5gr nier per lichaamsgewicht per week.

Als je zoals onze Lily bijna 5% van haar gewicht eet, dan zou ze bij berekening over haar menu veel meer lever en nier krijgen dan al zou ze maar 2 - 2,5% eten.
In karkassen zitten ook heel vaak nog restjes lever of nier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door