Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Muppeteer
Wendi schreef: Ik ben mijn hond aan het hyposensibiliseren.
Dat is ook nog en mogelijkheid!
Daar ga ik eens eea over opzoeken, want ik weet eigenlijk helemaal niet wat het inhoudt.. Werkt het bij jou tot nu toe?
Door Wendi
Ja het gaat tot nu toe goed!
De mijne is echt voor heel veel dingen allergisch, o.a voor 10 vd 12 geteste grassen, maar ook pollen, mijten, vlooien... Ik woon zelf sinds vorig voorjaar in het buitengebied aan een zandweg en toen de explosie van grassen hier plaatsvond was het echt een drama voor mijn hond. Toen is het balletje gaan rollen. En vielen dingen op zijn plek: het rollen en schuren wat hij graag deed, maar ook zijn overgevoeligheid op allerlei prikkels, geestelijk overprikkeld bedoel ik dan. Als je je lichamelijk niet goed voelt raak je geestelijk gemakkelijker overprikkeld en vice versa.
Ik zit nu in de 3e en laatste fase van de kuur en het gaat verbazend goed terwijl ik niet verhuisd ben  ;)
Je zou denken dat het extra prikkelen van het systeem niet goed zou zijn in de grassen en pollentijd, maar het schijnt toch iets anders te werken en dat is ook wel gebleken. We zijn de zomer prima doorgekomen!
Door Wendi
oh ja en nu vergeet ik nog dat hij altijd van die momenten had van onrust en veel hijgen. Sowieso een hoge ademhalingsfrequentie. Dierenarts kon daar niks mee.
Nu weet ik dat dat echt histamine aanvallen zijn en dat hij zich dat hij zich echt rot voelt en niet weet wat met zijn lijf aan te vangen. Ook dat behoort nu tot de verleden tijd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door