Moderator: Lizzy
Elinea schreef: Smulpaap, haal je hele prooidieren met vacht/ veren er nog aan? En die deel je op? Ik zit er wel over te denken simpelweg omdat je dan ook van je orgaangemodder af bent omdat je vrij compleet voert. Ik heb alleen de indruk dat het aanbod dan beperkter is en het al met al meer werk is met porties maken.
smulpaap schreef: Hier nog een foto van een hazenschouder/voorpoot ..... gewicht van zo,n pootje is 120 a 160 gram . Leuk dik bevleesd knaagwerk voor gevorderde barfsmurfenIs een schouder ook relatief beginnersbot? Ze eten al een maand of 2 barfprodukten en konijnenvoorstukken eten en verteren ze prima. Het enige waarvan ik bij Kiki ietwat reactie heb gezien is konijnenkop. Ze heeft daarvan gebraakt ( tanden) en haar buik is ietwat van slag geweest. Verder gaat alles er wel goed in.
Mits ze van wild houden . Wild heeft goed bewogen en is daardoor altijd harder dan bv een gefokt tam konijntje , eendje enz
![]()
Elinea schreef: Is een schouder ook relatief beginnersbot? Ze eten al een maand of 2 barfprodukten en konijnenvoorstukken eten en verteren ze prima. Het enige waarvan ik bij Kiki ietwat reactie heb gezien is konijnenkop. Ze heeft daarvan gebraakt ( tanden) en haar buik is ietwat van slag geweest. Verder gaat alles er wel goed in.
Elinea schreef: Dank je wel! Je bent erg helder in je anrwoorden en dat is fijn. Ik heb ze in de koelkast ter ontdooien liggen dus morgen maar eens zien. Voer jij hier nog wat naast? (spiervlees?) Ik merk dat ik ruggen ed. prima durf te geven, maar veel ander soort bot, langere botten zoals bij die hazeschouder vind ik toch best eng en neig ik naar hameren. Is dat echt mijn flauwekul of is het okee om dat zo te doen?
Dwarreltje schreef: De bakjes gevuld met vlees, orgaan, pens en groente:
Sardientjes erop:
En tenslotte ca. 75- 110 gr. parelhoenkarkas:
Ik heb voor het eerst eens de tijd opgenomen die ze nodig hebben:
Dwarreltje en Kruimel 4 minuten, Max 6 minuten en Spoiler 17 minuten(Maar goed, met een overbeet van zo'n 3 cm überhaupt een wonder dat ze bot fatsoenlijk naar binnen krijgt).
smulpaap schreef:Psies!
Leuke bijdrage in het inie-minie barf topicMaar , als ze maar smullen , toch ?
![]()
![]()