Het wordt dus TE, en alles waar Te voor staat is niet goed.
O.k. Het milieu wordt vuiler, honden zitten in de rook(hoe denk je dat het vroeger in een huisje was met 10 kinderen, de ketel was op het fornuis en drie generaties sigaren rokers in 1 kamer?)
Een grote oorzaak van alle allergien is dat men te schoon en te goed bezig is.
Het lichaam hoeft zelf steeds minder te regelen, dus reageert sneller.
Ik heb twee astmatische kinderen, en les 1 van de kinderarts was :niet te overdreven met schoonheid!
Laat de kinderen maar antistoffen opbouwen, laat ze maar gaan.
Het resultaat is dat we nu zelfs een hond in huis krijgen, ik bedoel maar.
En zo is het met ziek worden, herstellen, en ik denk dat hetzelfde voor onze honden geld.
Niet te flauw, en laat de hond het zelf oplossen(indien mogelijk natuurlijk!)
Ik denk dat een volwassen hond best zelf kan regelen wat zijn lichaam nodig heeft (wist je dat met kinderen daar testen mee zijn gedaan, als een kind fruit/chips/snoep etc. voorgezet krijgt zal hij kiezen waar de behoefte op dat moment het grootst aan is)
Net zoals mensen zich aan moeten passen, moeten honden dat ook.
In geval van voedsel schaarste is vitamine toevoegen goed, maar ik denk dat als je een uitgebalanceerde voeding geeft, er geen aanvullingen nodig zijn.
(zijn we weer terug bij af, wat is uitgebalanceerd.

Vitamines is echt iets van de laatste tijd, ik weet dat mijn kinderen absoluut niets extra krijgen, omdat ik gewoon gezond kook, ze krijgen genoeg fruit, melk etc.
Toevoegen is dus niet nodig. (maar dat is mijn mening hoor!) Die fabrikanten lachen zich kwijt aan de "moderne" mens.
Groetjes Wieke