Moderator: Lizzy
job schreef: Karin heel ander vraaje want de adviezen die ik wil geven zin al gegeven.Vol terug, verzegeld daar mag niks bij dat is het probleem wij hebben wel koel (frigo) autos weet niet of iedere lading een koellading is maar je hebt te maken met douane, scherpe controles, hoge boetes... Dus mijn man wil absoluut niet beginnen aan vlees importeren dat is een vak/branche apart dat doen wij niet. Daarom kan ik wel wat meegeven in de cabine, maar drogen is een idee, ik hoop dan wel dat het net zo voedzaam is??? Je houdt natuurlijk wel minder over dan. Ik maak mij het meest zorgen om orgaan dat zou ikdan zeker welwillen drogen. Je praat wel over eenmechelse herder van 7 maanden en die eet al enorme porties. Ik moet er wel bij zeggen het is een buitenhond bij het bedrijf. Overdag is zij de hele dag los en kan gaan en staan waar zij wil, daarna gaat zij een buitenhok in. We gaan nog een grotere buitenhok maken daar starten wij a.s. maandag mee ik hoop dit nog af te kunnen zien.
Gaat de vrachtwagen van het transportbedrijf vol naar Nederland en leeg weer terug of ook weer vol terug?
KarinM schreef: Vol terug, verzegeld daar mag niks bij dat is het probleem wij hebben wel koel (frigo) autos weet niet of iedere lading een koellading is maar je hebt te maken met douane, scherpe controles, hoge boetes... Dus mijn man wil absoluut niet beginnen aan vlees importeren dat is een vak/branche apart dat doen wij niet. Daarom kan ik wel wat meegeven in de cabine, maar drogen is een idee, ik hoop dan wel dat het net zo voedzaam is??? Je houdt natuurlijk wel minder over dan. Ik maak mij het meest zorgen om orgaan dat zou ikdan zeker welwillen drogen. Je praat wel over eenmechelse herder van 7 maanden en die eet al enorme porties. Ik moet er wel bij zeggen het is een buitenhond bij het bedrijf. Overdag is zij de hele dag los en kan gaan en staan waar zij wil, daarna gaat zij een buitenhok in. We gaan nog een grotere buitenhok maken daar starten wij a.s. maandag mee ik hoop dit nog af te kunnen zien.Het zal wel wat achteruit gaan als je droogt, maar ik denk dat het nog 10 keer beter is dan niks natuurlijk. Je moet roeien met de riemen die je hebt natuurlijk
Hieronder de link naar een foto van Shine (mechelse herder)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1580_n.jpg
KarinM schreef: Ja ja ik droog altijd voor mijn honden, maar deze hond eet nogal wat dus als ze rond de 600 orgaan per week nodig heeft moet ik zeker het dubbele drogen.. toch?Nee juist niet. In principe haal je alleen het vocht weg bij het drogen. Dus als je 600 gram orgaan droogt, is wat je dan uit de droger haalt, nog steeds de portie voor een week.
Karin