Lobbes2009 schreef:
Het eliminatiedieet is om te kijken of het verwijderen van de voedingsbron voldoende is om de jeuk weg te nemen. Dit is voor mij nu ook het geval met barfen. Daarom vraag ik jullie ook, omdat het voor mij allemaal nog nieuw is en ik het best wel moeilijk vind om een menu samen te gaan stellen zonder dat Lobbes weer meer problemen gaat krijgen.
Ik wist trouwens niet dat het ook in de lucht en planten zat dan kan ik nu ook wel goed verklaren waarom Lobbes de ene periode het veel erger heeft dan de andere periode. Vloerbedekking hebben we al weg gedaan, dus dat kan het niet niet meer zijn. Ik wist ook niet dat het in rijst zat (mij is verteld graansoorten dat is rijst niet), maar nu met het eliminatiedieet werd mij wel duidelijk dat het misschien toch in de rijst zou kunnen zitten, omdat het niet verbeterde. Nu we gestopt zijn met de rijst gaat het al wel iets beter, maar natuurlijk nog steeds niet zoals ik het zou willen (jeukvrij)
Rijst = graan.
Ja ik ben liever niet van de medicijnen (voor mezelf ook niet moet ik zeggen). Ik vind Lobbes daar eigelijk gewoon nog te jong voor en als ik het op een andere manier wel voor elkaar kan krijgen dan liever dat.
Als het niet minder wordt, zou ik (denk ik) toch eerst kiezen voor desensibilisatie.
Als ik jouw verhaal zo lees moet ik niet beginnen met pens en moet ik eerst eens kijken hoe het gaat met derest van het vlees. Met hoeveel verschillende soorten vlees moet ik gaan starten dan? Moet ik wel of geen groentemix gaan gebruiken dan of leverd dit ook weer extra problemen op met zijn allergieen? Misschien een stomme vraag, maar kun je een kippen-/eendennek uitspoellen of zo??? of werkt dat niet zo?
Je kunt gewoon normaal gaan samenstellen met zoveel mogelijk diersoorten (minimaal 4). Ik zou een makkelijk diersoort niet geven (bijvoorbeeld konijn), dat mocht je ooit nog een keer een eliminatie dieet willen/moeten doen, kun je hele konijnen nemen. Dus gewoon vleesbot, orgaanvlees (en met pens inderdaad even wachten), spiervlees, vette vis en ei beginnen. Ook geen groenten, want volgens mij zit daar ook makkelijk mijt in. Ik denk wel dat je groenten kunt koken, maar dat weet ik niet zeker, dat moeten we uit zoeken. Voorlopig zou ik even geen groenten doen, tot je daar zeker van bent.
Waar kan ik een vis-/algenolie vandaan halen? Zo iets heb ik nog nooit gebruikt. Puur Pollen, Natuur en Jeuk ben ik niet zo van moet ik je zeggen. We hebben namelijk met Lobbes Puur Jeuk ook al gebruikt. Helaas zonder resultaat.
Vis/algenolie kun je bij de drogist halen. Royal Green is de enige die ik ken die algenolie verkoopt. Bij bijv. de Tuinen. Ze maken ook goede visolie. Visolie van Solgar is ook goed. Doils is ook goed. Dat kun je ook via Internet bestellen.
In ieder geval wil ik je heel erg bedankt voor je antwoord, want ik ben toch al weer een beetje wijzer geworden. Ik hoop dat je me nog verder kunt helpen, zodat ik deze week of volgende week een menu samen kan stellen.
Trouwens kun je me ook vertellen wat ik zou kunnen doen als Lobbes gaat logeren bij iemand. Ik kan natuurlijk moeilijk verwachten van een ander dat ze gaan barfen. Hoe doe je het dan?
Alvast weer bedankt voor alles.
Groeten Conny en een poot van Lobbes natuurlijk
Wat wil je precies weten, om zelf een menu samen te kunnen stellen? Heb je dit topic al doorgelezen? :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html. Want weet je, als je zelf gaat samenstellen, moet je er zelf dusdanig veel van weten dat jij zelf een menu kunt maken. Ik heb teveel vervelende ervaringen met informatie voorkauwen voor iemand. Want die snapt dan niet waarom je wat moet geven. En dan zeggen mensen gerust na 1 jaar zogenaamd BARF "mijn hond doet het niet zo lekker". Ga je dan doorvragen, blijkt dat ze bijvoorbeeld al 1 jaar geen vleesbot geven.
Dus, geef 40% a 50% geschikte vleesbotten (eendkarkas, kipkarkas, parelhoenkarkas, etc), 15% orgaan zoals lever, hart, nier, tong, long (maar dus even geen pens), liefst van meerdere diersoorten zoals rund, lam, geit. En geef voor de rest spiervlees (grootste deel) zoals runderkopvlees, lamsvlees, geitenvlees. En geef wat vette vis zoals sardientjes. En 2 rauwe hele eieren per week.
Ik zou beginnen iedere dag een goede vis of algenolie te geven.