Moderator: Lizzy
Wilma2206 schreef: Dacht dat Avocado slecht was voor een hond?De schil en de pit zijn giftig, het vruchtvlees zelf niet. Tenminste, dat heb ik hier gevonden!
Linda & Kay schreef: Ik doe er zelf altijd een bietje doorheen, dat maakt het een beetje zoeter.Ik was het doosje bietjes vergeten erdoor te doen
Hier gaat het groentemixje er tegenwoordig met smaak in. Kay heeft een tijdje gehad dat tie ook liep te miepen. Tegenwoordig krijgt hij maar één keer per dag te eten en weet hij ook dat als hij iets niet eet wat ik hem voorschotel dat hij ook niks anders krijgt. Hij eet tegenwoordig dus gewoon alles..Ik ben een harde barfmama...
![]()
![]()
Dit zit erin:Er is prakties geen hond die alleen maar 'n bak met groentemix wil eten,
courgette, witlof, brocoli, bloemkool, avocado, selderie, andijvie, sperzieboontjes, worteltjes, tuinkers, rucola, peterselie, beetje knoflook en een paar scheppen gedroogde brandnetel.
Wilma2206 schreef: Dacht dat Avocado slecht was voor een hond?Nee hoor, alleen de pit en de schil is niet goed, maar de avocado zelf, is prima om te geven,
Nynke F schreef: ik zou de tuinkers en rucola er voortaan uitlaten, die zijn beide bitterDat begrijp ik dan weer niet. Op deze manier gaan toch alle vitaminen verloren zeker als het eerst is ingevroren en dan weer is ontdooit.![]()
en verder inderdaad een klein beetje groentemix geven, gemengd met verse pens en dan een nachtje laten marineren voor je het geeft
![]()
Rosalie schreef: Dat begrijp ik dan weer niet. Op deze manier gaan toch alle vitaminen verloren zeker als het eerst is ingevroren en dan weer is ontdooit.Tja, dat misschien wel maar door het laten staan gaat t wel lekker smaken en als ze het helemaal niet eet krijgt ze ook niets binnen. Ik ga het zeker wel proberen, al was het maar omdat ze pens erg lekker vind. Ik ga nu eerst beginnen met kleinere hoeveelheden te geven, met een beetje vlees/pens erdoor, dat heeft denk ik de meeste kans van slagen bij mijn kleine tut.
Of zie ik dat verkeerd?
Rosalie schreef: De groenten welke wijzelf die dag eten kook ik en dan nog even in de hakmolen van de staafmixer. Ben misschien wel eigenwijs maar ik denk dat op deze manier toch de meeste vitamines behouden blijven.Wanneer de groentes gekookt zijn, dan is de cel wand al genoeg verboken en hoef je niks meer te malen.
202Spots schreef: Wanneer de groentes gekookt zijn, dan is de cel wand al genoeg verboken en hoef je niks meer te malen.Ik kook de groentes niet gaar vandaar dat ik het nog even maal zodat ik zeker weet dat de celwanden kapot zijn.
gewoon in stukjes geven verteerd ook.