Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alba
Wilma2206 schreef: Dacht dat Avocado slecht was voor een hond?
De schil en de pit zijn giftig, het vruchtvlees zelf niet. Tenminste, dat heb ik hier gevonden!
Linda & Kay schreef: Ik doe er zelf altijd een bietje doorheen, dat maakt het een beetje zoeter.  :)

Hier gaat het groentemixje er tegenwoordig met smaak in. Kay heeft een tijdje gehad dat tie ook liep te miepen. Tegenwoordig krijgt hij maar één keer per dag te eten en weet hij ook dat als hij iets niet eet wat ik hem voorschotel dat hij ook niks anders krijgt. Hij eet tegenwoordig dus gewoon alles..  ;D Ik ben een harde barfmama... ::) :D
Ik was het doosje bietjes vergeten erdoor te doen :-[, maar ik ga proberen of ze het mét lekkerder vind en zo ja zal ik het nooit meer vergeten :).
Een harde barfmama moet ik nog leren te zijn geloof ik ::)...
Door Nadia
Wat ben ik toch zoooo blij met mijn alles eter, ik kan zo een flinke schep groente zijn bak in mikken, hij likt het zo uit!!
Heb je niet wat vleesnat over van je eigen vlees?? Wellicht kun je dat erdoor mengen, of misschien een beetje roosvicee, dat maakt het ook zoeter!
Door Borke
De laatste weken heb ik enorm lopen tobben met Sofi en haar groentemix en Sofi eet dagelijks al gauw iets van 120-200 gram groente.
Bij haar was de oplossing een Tefal Moulinette 330 1000W hakmachine waarin ik in een paar seconden spiervlees tot fijn gehakt maal en dat dan door de groentemix roeren. Nu vreet ze het bakje er weer bij op  :biggrin2:

Overigens doe ik altijd veel wortels en courgette in de mix, dat zijn hier duidelijk favoriete smaken.
Dan van de rest van alles een beetje, net wat ik in huis heb.
Ik heb niet alle reakties gelezen, dus ik ga wellicht iets zeggen wat er al staat. Maar wat ik zou doen is beginnen met minder verschillende soorten door elkaar, of zelfs maar één groente per keer aanbieden. Dan kom je er sneller achter wat ze écht niet lust. Als je dat duidelijk hebt kun je wel weer andere groenten toevoegen, maar dan ook weer één per keer.
Ik leuk de mix altijd op met een eitje, wat verschillende noten/zaden en een teentje knoflook, maar dat zal ook niet bij iedere hond werken.

Sterkte ermee!  :)

En als het écht niet lukt is er toch ook geen man overboord? Volgens mij zijn er wel meer honden hier die het zonder groentenmix doen.  ;)
Door 202Spots
Dit zit erin:
courgette, witlof, brocoli, bloemkool, avocado, selderie, andijvie, sperzieboontjes, worteltjes, tuinkers, rucola, peterselie, beetje knoflook en een paar scheppen gedroogde brandnetel.
Er is prakties geen hond die alleen maar 'n bak met groentemix wil eten,
Maar hun normale eten met wat groenten mix erbij gaat er meestal wel in..
Dus geen grote hoeveelheid groentemix met 'n beetje iets anders,
maar altijd 'n grotere hoeveelheid van iets anders, met 'n kleinere hoeveelheid groenten er doorheen.

De bleekselderie,die stengels zijn niet zo sterk van smaak als het blad,
en ik zou voorlopig ook de selderieblad, de peterselie, de tuinkers en rucula en brandnetel er uit laten...
of in ieder geval niet allemaal tegelijk door dezelfde mix doen,want dit zijn allemaal bitterachtige smaken
de pit van de witloof kan ook bitter zijn dus die zou ik er ook uithalen en voor nu,
alleen of  de bloemkool of  de broccoli gebruiken.
En als weinig knoflook ,niet meer dan 2 teentjes is...kan je dat doen.
Dan nog 'n klein koolraapje erdoor om meer knolgroentes te hebben.
En dan maar hopen dat 't zonder de bittere/scherpe smaken er in, dan beter zal lukken.
Door Greece
Nynke F schreef: ik zou de tuinkers en rucola er voortaan uitlaten, die zijn beide bitter  :-X :-\  en verder inderdaad een klein beetje groentemix geven, gemengd met verse pens en dan een nachtje laten marineren voor je het geeft  :)
Dat begrijp ik dan weer niet. Op deze manier gaan toch alle vitaminen verloren zeker als het eerst is ingevroren en dan weer is ontdooit.
Of zie ik dat verkeerd?
Door Alba
Rosalie schreef: Dat begrijp ik dan weer niet. Op deze manier gaan toch alle vitaminen verloren zeker als het eerst is ingevroren en dan weer is ontdooit.
Of zie ik dat verkeerd?
Tja, dat misschien wel maar door het laten staan gaat t wel lekker smaken en als ze het helemaal niet eet krijgt ze ook niets binnen. Ik ga het zeker wel proberen, al was het maar omdat ze pens erg lekker vind. Ik ga nu eerst beginnen met kleinere hoeveelheden te geven, met een beetje vlees/pens erdoor, dat heeft denk ik de meeste kans van slagen bij mijn kleine tut.
Door Greece
Ik begin er helemaal niet meer aan om alles rauw te pureren. Heb het 1x gedaan en vond het zelf heel goor. Ze heeft het trouwens wel gegeten. De groenten welke wijzelf die dag eten kook ik en dan nog even in de hakmolen van de staafmixer. Ben misschien wel eigenwijs maar ik denk dat op deze manier toch de meeste vitamines behouden blijven.
Door 202Spots
Rosalie schreef: De groenten welke wijzelf die dag eten kook ik en dan nog even in de hakmolen van de staafmixer. Ben misschien wel eigenwijs maar ik denk dat op deze manier toch de meeste vitamines behouden blijven.
Wanneer de groentes gekookt zijn, dan is de cel wand al genoeg verboken en hoef je niks meer te malen. ;)
gewoon in stukjes geven verteerd ook.
Door leonie26
Hoi,

Misschien nog één tip. Mijn hond vond de groentemix ook niet te vreten en zelf vlees erdoorheen lepelen werkte niet want daar werd keurig omheen gelikt en gegeten. Wat bij ons echt super werkt is een klein beetje honing! Plakt lekker dus hij moet minimaal zijn hele bak helemaal schoonmaken en alle groente gaan zo naar binnen!

Groetjes en succes,
Léonie
Door Linneke
Groentemix was hier ook een drama. Pff..ik was al dat uitgeprobeer helemaal zat. Nu doen we het zo: Een deel van haar spiervlees is vervangen door spiervlees van smuldier..en daar gaan de groenten doorheen. Zo ook met pens, geen hele pens (was hier toch altijd gemier, vond ze niet zo lekker), maar gemalen pens van herby en daar groente doorheen. Totaal geen moeite meer met haar groentes nu.

Succes!
Door Greece
202Spots schreef: Wanneer de groentes gekookt zijn, dan is de cel wand al genoeg verboken en hoef je niks meer te malen. ;)
gewoon in stukjes geven verteerd ook.
Ik kook de groentes niet gaar vandaar dat ik het nog even maal zodat ik zeker weet dat de celwanden kapot zijn.
Maar je hebt gelijk als ze helemaal gaar zijn hoeft dat niet. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door