Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#97350
Wat ik me nu afvroeg: hebben honden die rauw vlees eten vaker wormen hebben? ???
Gr,
vivian
Door tigger
#97366
eigenlijk geen flauw idee ::). Ik dacht omdat worminfecties bij mensen vaak ontstaan door rauw [niet goed doorgebakken] vlees, dat dat dus ook bij honden het geval zou kunnen zijn.
Maar dat is dus niet zo.
Gr,
Vivian
Door Jolly
#97388
dat wij als mens zijnde wel eens wormen kunnen krijgen van rauw vlees, ligt aan het feit dat wij niet zilk zure maagsappen hebben. Een hond die een goede complete vers vlees maaltijd eet of Barft, die zal dat echt niet zo heel snel krijgen hoor. ;D
Door jolly64
#98744
Dat geld toch alleen voor varkensvlees :o
Word voor de hond niet meer gebruikt :-X
Wel voorde mens :-[
Dus als wij de karbonaadjes niet goed doorbakken zitten wij met worm ipv de hond ;D ;D
Biefstuk en echt tartaar mogen mensen ook rauw eten,dus ik zou geen reden kunnen bedenken dat een hond wormen krijgt van vers vlees
Mischien moeten wij maar ontwormd worden ;)
Door Janet
#98902
jolly64 schreef: Dat geld toch alleen voor varkensvlees :o
Word voor de hond niet meer gebruikt :-X
Wel voorde mens :-[
Nee hoor, ieder vlees kan (hoeft niet) wormeitjes bevatten. Varkensvlees wordt niet rauw aan honden gegeven ivm Auzjeski.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#98999
Nee hoor, ook in rundvlees kunnen wormen (eitjes dus) voorkomen. Reden dat er goed gecontroleerd wordt.
Want je kunt het als mens dus ook krijgen van tartaar en biefstuk.
Door crutz
#99217
toevallig ;D pas overgehad met mn DA ivm het langs brengen van ontlasting voor controle op wormen

en zijn visie is dat gezonde honden (dus met een gezond spijsverteringsgestel) opzich best wormen kunnen hebben, maar dat dat helemaal GEEN kwaad kan omdat dat gezonde spijsverteringsgestel die wormen zelf de baas kan en dus "vernietigd"

het regelmatig ontwormen is in zijn ogen alleen maar nodig om de infectie druk wat te verlagen zodat de honden met een wat zwakker gestel dus ook geen hinder ondervinden van die wormen
Door avalon
#99257
Avalon vreet wormen. Ze vreet spinnen, sprinkhanen, torretjes en half vergane niet te identificeren dode beesten. Ik heb nog nooit wormen bij haar gevonden, en zo vaak is ze nu ook weer niet ontwormd, gewoon in haar puppytijd en toen ze zelf pups had, verder nooit.
Door ~Joke~
#99294
Deze vraag hebben we ook aan Mogens gesteld. Hij vertelde dat door het zure maagzuur van de hond [een hond die rauw vlees eet] de eitjes die via de bek binnenkomen geen kans van overleven hebben. Het maagzuur van een hond die op brokken staat is minder zuur en bij zulke honden kan de besmetting waarschijnlijk wel via de bek plaatsvinden. Worminfecties gebeuren vaak via de voetzolen en de huid van de hond. Daarom geeft volgens hem het eten van verse hondenpoep ook geen extra risico op wormen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door