Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#823437
I.v.m. de keelontsteking van mijn hond kan ik hem dus tijdelijk geen botten meer geven. De Karkassen van vogels maal ik wel, meestal is dit voor 's ochtends en dan 's avonds krijgt hij allerlei soorten ander vlees, maar geen bot meer, want botten van koe, schaap, geit kan je niet malen. Is het dan voldoende om voor langere tijd 1 theelepel eierschaal toe te dienen per 500 gr vlees. Of is langdurig toedienen van eierschaal niet aan te bevelen???? Ik vraag dit omdat ik weer  moet gaan inslaan en anders moet overstappen op kvv.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#823496
Wat is langdurig?

Wat ik ervan begrijp geef je ook nog gewoon bot erbij. Met die wetenschap lijkt het mij geen probleem om daarnaast een tijdje eierschaalpoeder te geven. Je zou eventueel ook wat meer gemalen bot kunnen geven op de plekker waar normaliter groot bot op het menu stond.
Enkel en alleen eierschaalpoeder als calciumbron zou ik niet langer dan een paar weken willen geven.
Door casangio
#823631
Angelique schreef: Wat is langdurig?

Wat ik ervan begrijp geef je ook nog gewoon bot erbij. Met die wetenschap lijkt het mij geen probleem om daarnaast een tijdje eierschaalpoeder te geven. Je zou eventueel ook wat meer gemalen bot kunnen geven op de plekker waar normaliter groot bot op het menu stond.
Enkel en alleen eierschaalpoeder als calciumbron zou ik niet langer dan een paar weken willen geven.
Tot de keelontsteking helemaal over is. Ja gemalen bot van gevogelte.
Door 202Spots
#823675
casangio schreef: De Karkassen van vogels maal ik wel, meestal is dit voor 's ochtends en dan 's avonds krijgt hij allerlei soorten ander vlees, maar geen bot meer, want botten van koe, schaap, geit kan je niet malen. Is het dan voldoende om voor langere tijd 1 theelepel eierschaal toe te dienen per 500 gr vlees. Of is langdurig toedienen van eierschaal niet aan te bevelen????
Gemalen eierenschaal kan langdurig toegevoegd als calciumbron.
Wanneer je voldoende gemalen vleesbot geeft dan is het waarschijnlijk niet eens nodig om eierenschaal er bij te geven.
Maar wanneer de poep te zacht word,dan kan je het er gewoon aan toevoegen.
~~~~~~~~~~~~~
Powdered eggshells can be used as a calcium source when using boneless meats. 
A good rule of thumb is to use  1/2 tsp.(1 tsp = 4.76gram) of ground eggshells per 1 pound of meat. (450 gram)  This amount of eggshells is equivalent to 2250 mg of calcium carbonate, or 900 mg of elemental calcium.  As long as at least 40% of the diet is raw meaty bones it is not necessary to add calcium in any form.
Door casangio
#825183
202spots schreef: Gemalen eierenschaal kan langdurig toegevoegd als calciumbron.
Wanneer je voldoende gemalen vleesbot geeft dan is het waarschijnlijk niet eens nodig om eierenschaal er bij te geven.
Maar wanneer de poep te zacht word,dan kan je het er gewoon aan toevoegen.
~~~~~~~~~~~~~
Powdered eggshells can be used as a calcium source when using boneless meats. 
A good rule of thumb is to use  1/2 tsp.(1 tsp = 4.76gram) of ground eggshells per 1 pound of meat. (450 gram)  This amount of eggshells is equivalent to 2250 mg of calcium carbonate, or 900 mg of elemental calcium.  As long as at least 40% of the diet is raw meaty bones it is not necessary to add calcium in any form.
Ach, bedankt hier heb ik wat aan ;) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door