Uiteraard heb ik via de zoekfunctie al veel opgezocht en gelezen over Giardia, maar kom veel verschillende dingen tegen, dus zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er ervaring met Giardia? Wat is de beste aanpak?
Het betreft een pup van 13 weken, niet ziek, geen koorts, levenslustig en eet goed, maar wel bloed/slijm in de ontlasting.
Eerste onderzoek van de ontlasting was Giardia negatief. Toen heeft ze finidiar gekregen. Omdat dit geen verbetering gaf heeft ze 7 dagen metrazol gehad. Wederom zonder verbetering.
Vervolgens lichamelijk onderzocht (geen afwijkingen) en nu de ontlasting opgestuurd naar een laboratorium. Hieruit kwam Giardia dus wel positief... (De eerste test bleek dus vals-negatief, dit komt in 5% van de gevallen voor).
Nu heeft ze dus net een kuur van 5 dagen febendazol gehad. Gisteren was de laatste dag en ik zie weinig verandering... Vanochtend nog overleg gehad, en we moeten de febendazol nog even de tijd geven. (erg moeilijk)
In principe moet ze dan na 10 dagen nog een keer 5 dagen febendazol. Maar ik ben bang dat er geen/onvoldoende reactie komt op de febendazol.
Uiteraard is alles schoongemaakt, speelgoed in de vaatwasser en wasmaschine, botten weggegooid, nieuw kleed/mand.
We laten haar nu op een plek uit waar ze nog niet eerder is geweest (ze woont op een boerderij), dus deze grond kan nog niet besmet zijn. (?) Als ze poept dan houden we er een schep onder, zodat het niet op de grond komt en dus gelijk weggegooid wordt.
Ze eet brokken. (Ik weet het...., mij honden eten KVV, maar de pup is niet van mij. Maar de eigenaar staat nu wel open voor KVV.)
Wat zijn jullie ideeen? Sowieso natuurlijk KVV.

En ik kwam iets tegen over kokosmelk? MerK? Waar koop je dit? Hoeveel?
Probiotica?
Enz. Enz.
Alle tips/info zijn welkom.
Alvast bedankt!
Marijke
PS: Is het een idee om een verzameltopic te maken met daarin alle tips/adviezen/ervaring van bijv. Giardia? Dit kan natuurlijk ook voor andere ziekten.