Demodex "jeugdschurft"

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Demodex "jeugdschurft"

Berichtdoor Barfplaats

Eos
1-ster

Demodex "jeugdschurft"

Berichtdoor Eos » Za 13 Feb 2010, 17:29

heeft iemand ervaring met Demodex of te wel jeugdschurft???

Mijn hond heeft het in zeer licht mate rond haar ogen, maar i kheb gelezen dat het medicijnen van de  dierenarts zwaar vergif is!!!

heb mij laten vertellen dat Demodexolie helpt, maar dat brand heel erg in haar ogen en ze vind het echt verschrikkelijk.

Wie oh wie heeft raad............... :'(
Angelique
5-sterren

Re: Demodex "jeugdschurft"

Berichtdoor Angelique » Za 13 Feb 2010, 19:01

Eos schreef:heeft iemand ervaring met Demodex of te wel jeugdschurft???

Mijn hond heeft het in zeer licht mate rond haar ogen, maar i kheb gelezen dat het medicijnen van de dierenarts zwaar vergif is!!!

heb mij laten vertellen dat Demodexolie helpt, maar dat brand heel erg in haar ogen en ze vind het echt verschrikkelijk.

Wie oh wie heeft raad............... :'(

Tja, soms moet je kiezen uit 2 kwaden. Als Demodex zich uitbreid dan is je hond veel verder van huis. Ik zou dus niet al teveel "rommelen" en gedegen middelen inzetten. Persoonlijk zou ik gaan deppen met iets lilluks als ectodex of tactic.
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Zo 14 Feb 2010, 10:29

Ja hoor toch doen! Mijn hond heeft het in ernstige mate gehad vanaf zijn 9e levensweek en heeft 3 AB-kuren gehad waarvan de laatste (als strohalm) een volwassen dosering. Hij heeft wel een groeiachterstand opgelopen maar is wel genezen. Hij kreeg naast de uitslag rond zijn ogen en op zijn lippen ook nog enorme bulten overal op zijn lijf. Ooit op het punt gestaan om hem in te laten slapen zo erg was het.
Ons Elftal

Berichtdoor Ons Elftal » Zo 14 Feb 2010, 12:12

Onze herplaatser Kyra kreeg het ook toen we haar een week of twee hadden.
Iedere hond schijnt het bij zich te dragen, maar door stress of verminderde weerstand kan het tot uiting komen.
Wij hebben inderdaad Ectodex gebruikt. Eerste keer direct na bezoek dierenarts, tweede keer een week of drie later (weet ik niet meer precies, was op voorschrift dierenarts).
We hebben de hele hond ermee gewassen en gelukkig heeft het zich niet verder uitgebreid tot het gebied rond de ogen en de mond.
Voor zover we kunnen nagaan heeft ze van deze behandelingen geen narigheid overgehouden.
belgje
4-sterren

Berichtdoor belgje » Zo 14 Feb 2010, 12:26

wij hebben ervaring daarmee
het is belangrijk dat je hond een goede weerstand heeft
wij geven probiotica en zalmolie
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Di 16 Feb 2010, 06:44

Van de zomer had een van onze honden demodex bij zijn ogen. Wij hebben niets ondernomen. Na een paar weken ging het vanzelf weg.
Eos
1-ster

Berichtdoor Eos » Di 16 Feb 2010, 21:03

Iedereen hartelijk dank voor jullie uitleg en ervaringen....

Wil dit ook echt serieus nemen, heb  vreselijke foto's gezien op internet...... en dat wil ik niet voor mijn lieverd

ik ga ijverig door met de demodexolie, echinacea forte cats & claw en pantagon voor meer weerstand,  en een pipet van advocate om de mijt te bestrijden......

Nogmaals dank voor een ieder met advies
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”