Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3123274
Ik heb bij een bestelling kookboeken een cadeaukaart gekregen waarmee je kunt kennismaken met Hello Fresh (dat is dat je iedere week een pakket met alle ingrediënten voor maaltijden voor een hele week krijgt, inclusief recepten. Hoef je dus nooit meer verse boodschappen te doen, alles zit in die doos.).

Zelf kook ik al eeuwen from scratch, maar wellicht wil hier iemand overstappen van koken met potjes, pakjes en zakjes en lekker vers gaan koken? Voor meer informatie, zie http://www.hellofresh.nl
#3123305
Ik zou hem graag aan mijn pa geven. Hij kan goed koken, maar mist de laatste tijd de drive mede omdat hij zo slecht boodschappen kan doen. Waarschijnlijk is zo'n box iets, dan hoeft hij a geen hele onderneming te maken om aan de ingrediënten te komen en b als hij iets vergeet niet te wachten totdat ik op zaterdag kom om met hem boodschappen te doen want er is dan niets te vergeten.
#3123330
Lil schreef: Ik zou hem graag aan mijn pa geven. Hij kan goed koken, maar mist de laatste tijd de drive mede omdat hij zo slecht boodschappen kan doen. Waarschijnlijk is zo'n box iets, dan hoeft hij a geen hele onderneming te maken om aan de ingrediënten te komen en b als hij iets vergeet niet te wachten totdat ik op zaterdag kom om met hem boodschappen te doen want er is dan niets te vergeten.
Super, lijkt me een uitstekend concept voor je vader, als alles al in huis is voor het eten! Ik hoop wel dat hij meer lust dan alleen aardappelen, vlees en groenten, want er zitten soms ook dingen bij als couscous en parelgerst en dergelijke. Mijn broer en schoonzus zijn op Hello Fresh geabonneerd, vandaar dat ik dat weet. :biggrin2:

O, en je moet de boel wel op internet bestellen. Maar ik neem aan dat jij dat voor je vader kunt doen, als hij zelf digibeet is.

Ik ben volgende week weer in NL en zal de kaart dan opsturen, oké? Pb je me je adres even?
#3123349
Haha, te grappig! Mijn buurvrouw heeft de boxen ook, en ik had toevallig vandaag in de wat eten we al geroepen dat ik hier over nadacht, ik moet 5 dagen alleen eten. Nu heb ik zelf een kortingsbon maar de mensen die ik er over hoor zijn allemaal enthousiast.
Ik kook graag vers, maar mis een beetje de inspiratie om andere dingen voor mezelf te maken, vandaar dat ik het voor mezelf misschien een optie is.
#3123350
constance.blokzijl schreef: Haha, te grappig! Mijn buurvrouw heeft de boxen ook, en ik had toevallig vandaag in de wat eten we al geroepen dat ik hier over nadacht, ik moet 5 dagen alleen eten. Nu heb ik zelf een kortingsbon maar de mensen die ik er over hoor zijn allemaal enthousiast.
Ik kook graag vers, maar mis een beetje de inspiratie om andere dingen voor mezelf te maken, vandaar dat ik het voor mezelf misschien een optie is.
Mijn broer en schoonzus kookten altijd met pakjes en zakjes, dus Hello Fresh was echt een openbaring voor hen. En schoonzus is er ook 6 kilo mee afgevallen, gewoon doordat het vers en zelf gekookt eten is! (Broerlief is niet afgevallen, maar die drinkt ook veel te veel frisdrank tussendoor.)

Ik zou zeggen: doen!
#3123375
Anne in Duitsland schreef: Mijn broer en schoonzus kookten altijd met pakjes en zakjes, dus Hello Fresh was echt een openbaring voor hen. En schoonzus is er ook 6 kilo mee afgevallen, gewoon doordat het vers en zelf gekookt eten is! (Broerlief is niet afgevallen, maar die drinkt ook veel te veel frisdrank tussendoor.)

Ik zou zeggen: doen!
Vers koken doe ik eigenlijk al, nooit pakjes en zakjes. Begin mei waren we weg met vrienden en de bedoeling was pasta, ik opperde om zelf pastasaus te maken, zij hadden al een pot in handen, VIES!!! Mijn man en ik keken elkaar aan, en hij zei al dat hij het niet lekker vond haha!

Het is eigenlijk meer dat ik merk altijd dezelfde dingen maak omdat ik het lekker vind, ben gek op rijst bijv. Wat meer variatie zou ik top vinden, en omdat alles vers is vind ik het eigenlijk wel aantrekkelijk.
Ik ga me er nog eens in verdiepen, 3x in de week op mijn werkdagen ofzo zou best fijn zijn!
#3123385
Het is inderdaad niet volledig biologisch.
Ik heb het ook een paar weken gedaan maar mijn man vond het niet allemaal lekker.
Als ik alleen zou zijn zou ik het zo weer doen.

@constance Je kan per week de box 'aan of uit' zetten wellicht dat dat extra interessant is. Dan gebruik je hem lekker wanneer het jou uitkomt of wanneer je alleen voor jezelf moet koken.
#3123396
Anne in Duitsland schreef: Super, lijkt me een uitstekend concept voor je vader, als alles al in huis is voor het eten! Ik hoop wel dat hij meer lust dan alleen aardappelen, vlees en groenten, want er zitten soms ook dingen bij als couscous en parelgerst en dergelijke. Mijn broer en schoonzus zijn op Hello Fresh geabonneerd, vandaar dat ik dat weet. :biggrin2:

O, en je moet de boel wel op internet bestellen. Maar ik neem aan dat jij dat voor je vader kunt doen, als hij zelf digibeet is.

Ik ben volgende week weer in NL en zal de kaart dan opsturen, oké? Pb je me je adres even?
Dank!  :-*

Hij eet heel veel en digibeet is hij alles behalve. Hij is met 70 jaar erg handig, doet alles online bestellen en zo. Woont alleen in zo'n mini gat eh gehucht waar de appie niet bezorgt, omdat het te ver weg is.
#3123555
Nero schreef:
@constance Je kan per week de box 'aan of uit' zetten wellicht dat dat extra interessant is. Dan gebruik je hem lekker wanneer het jou uitkomt of wanneer je alleen voor jezelf moet koken.
Heb het er gister al met mijn man over gehad, en besloten gewoon te proberen. 3x in de week, manlief werkt 5 avonden, dus dat is voor mij 5 avonden alleen eten. En zo hoop ik wat meer variatie te hebben. Wel leuk om te zien dat veel mensen er enthousiast over zijn!
#3123631
constance.blokzijl schreef: Heb het er gister al met mijn man over gehad, en besloten gewoon te proberen. 3x in de week, manlief werkt 5 avonden, dus dat is voor mij 5 avonden alleen eten. En zo hoop ik wat meer variatie te hebben. Wel leuk om te zien dat veel mensen er enthousiast over zijn!
Hé, super! Ben benieuwd wat je ervan gaan vinden! Ik heb één keer bij broer en schoonzus meegegeten en vond het erg lekker, dus hopelijk bevalt het je goed!
#3123637
Anne in Duitsland schreef: Hé, super! Ben benieuwd wat je ervan gaan vinden! Ik heb één keer bij broer en schoonzus meegegeten en vond het erg lekker, dus hopelijk bevalt het je goed!
Ik ben ook wel benieuwd,  23 juni krijg ik de eerste box als het goed is! De recepten die de afgelopen tijd zijn gebruikt zagen er wel lekker uit, ook regelmatig vis, ook lekker. Ach en als ik kijk naar de prijs valt het eigenlijk ook nog wel mee, tenminste als ik kijk wat ik vandaag kwijt was inde winkel...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door