Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jaimymazzel
#3082888
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij heeft een hondje geadopteerd dat parvo had. Het hondje is nu een aantal weekjes verder weer beter. Ze heeft nu een nieuw hondje er bij sinds 1,5 week. Nu is dit hondje doodziek opgenomen.  Zou dit nu ook parvo zijn? En hoe zit dat precies met besmetting? Iemand vertelde dat haar andere hondje nog een jaar besmettelijk is. Hoe denken jullie hier over? ik lees graag jullie reacties.  Groetjes Jaimy
Door Lizzy
#3082911
Dat kan heel goed. Het virus blijft maanden in de omgeving en kan heel gemakkelijk andere honden besmetten.
Gebruikersavatar
Door chery
#3087749
Ach jee! Daarom wilde mijn dierenarts mijn pup enten voor in ieder geval de parvo op 9 weken, omdat hij veel honden tegenkomt uit het buitenland die parvo hebben.....
Gebruikersavatar
Door Yaro
#3088114
Ow bah.. zo'n nare ziekte!! Wij hebben onze eerste pup verloren aan parvo. Onder de juiste omstandigheden kan het virus een jaar in de hond aanwezig blijven.. Hopelijk komt het beestje er bovenop..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door