Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door mary-jane
#2667380
ik zie hier en daar wel een noten door een groete mix verwerkt worden.
maar wat is het nu van noten en welke noten mogen honden hebben.

ik heb de barf handleiding gelezen maar vind nergens iets over noten
en hoe ik bijv. het beste een groetenmix samen moet stellen.

wat moet er bijv. in en hoeveel moet er in van wat, wat maakt een groente mix compleet

of kan ik uit elke categorie wat groeten nemen om een mix samen te stellen

hoop dat iemand me er mee opweg kan helpen
Door Nina013
#2667433
En waarom voeg je precies noten toe?
En hoeveel?

Neem aan dat dit alleen voor honden geld en niet voor katten.

Hoeveelheden in de groentemixen was ik ook wel benieuwd naar, een bos wortelen bleek toch wat veel te zijn op de rest van de groente die ik had...  Krijgt Enzo nu vast goede ogen van ;)
Door Anne in Zweden
#2667436
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je op een heleboel groentemixverhalen uit, bijv.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2660137


Noten bevatten veel gezonde stofjes en zijn dus een prima toevoeging voor de hond. Hoeveel je door de mix doet, maakt niet uit. Hoeveelheden groente ook niet. Ik trek de koelkastdeur open, pak van alle verse groente die ik in huis heb een beetje en stop die in de mixer. Meestal een paar wortelen, een komkommer, wat rode bietjes, sla in verschillende soorten, wat ander knolgroentigs als ik dat heb, bloemkool, broccoli, noem maar op. Komt niet op verhoudingen aan allemaal. Ik maal dat fijn met water, en maal dan een hoop noten - cashews, amandelen, walnoten, of dingen als pompoenpit en sesamzaad - en gebruik die om de groentemix in te dikken. Paar eitjes erdoor, klaar.

Niet te moeilijk doen dus, over die groente!
Door Shifare
#2676704
Macadamia is giftig en een pinda is geen noot maar een 'peulvrucht' die 2 kloppen in ieder geval.

Peulvruchten zijn overigens slecht voor (bijna) alle diersoorten heb ik me laten vertellen. Dus ook mensen.
Door mary-jane
#2676750
Kijk daar was Ik ook de fout in gegaan.  Ik had gerust pinda's gepakt voor ze.
Ik ga er nog is over nadenken of ik het erin doe.

Zag ook in de link dat de gehele avocado giftig is
En toch geven vele het vruchtvlees zelf wel.
Door Lizzy
#2678122
[quote="mary-jane"]
Kijk daar was Ik ook de fout in gegaan.  Ik had gerust pinda's gepakt voor ze.
Ik ga er nog is over nadenken of ik het erin doe.

Zag ook in de link dat de gehele avocado giftig is
En toch geven vele het vruchtvlees zelf wel.
[/quote]

De pit, de schil, de plant = giftig. De vrucht zelf niet.
Door Anne in Zweden
#2796762
[quote="JoepenLola"]
Als ik dus een gemalen notenmix maak van ...hazelnoten/walnoten/pompoenpitten en amandelen (allemaal ongebrand),dan zit ik goed?
[/quote]

Ja hoor, geen probleem.
Door Lizzy
#2796811
[quote="JoepenLola"]
Zonnepitten beter van niet??
[/quote]

Nee, daar zit zoveel omega 6 in, dat zit al meer dan genoeg in de voeding.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2796867
[quote="JoepenLola"]
Ik las op een andere site juist weer dit over Noten:
Noten

Veel noten zijn giftig voor honden, vooral de Macadamia en de Pinda zijn gevaarlijk.
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-soor ... r-de-hond/

Wat is dan wijsheid?
[/quote]
Is dit al langer bekend? Ik heb nog even de zoekfunctie gebruikt maar kwam alleen wat tegen over het eten van pinda's en borrelnootjes. Ik heb zelf altijd een notenmix van de markt en daar krijgt de hond regelmatig wat van, zo'n 4x per week 2-3 nootjes, amandelen, pinda's, cashewnoten en walnoten (hazelnoten durf ik niet te geven omdat er ook macedenias inzitten e ik me niet wil vergissen)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door