Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Golum
#991118
De pup van m'n vriendin (9 maanden, labrador) heeft waarschijnlijk vannacht 200 gram rozijnen van het aanrecht gepikt en opgegeten inclusief een gedeelte van het zakje! Ik heb de dierenarts gebeld en die heeft er nog nooit van gehoord dat rozijnen giftig zijn voor honden en gaf de tip hem ontbijtkoek te geven omdat ie daar lekker van gaat poepen :(

Ik vraag het hier ook nog even voor de zekerheid, ik vertrouw het voor geen meter, help?!
Door Golum
#991484
Lizzy schreef: Wat heeft je vriendin nou uiteindelijk gedaan? Ik hoop laten braken?
Braken had geen nut meer volgens de DA (en 2nd opinion) omdat er al te lang tussen zat. Ze heeft toch een halve ontbijtkoek gegeven en we moeten hem goed observeren de komende dagen. Word hij lusteloos en moe moeten we gelijk heen en dan word hij gespoeld. Ze heeft kippenbouillion getrokken zodat drinken extra aantrekkelijk word en hij goed drinkt en plast.
Tot nu toe is hij nog steeds zo levendig als voorheen, poept en plast goed. Vannacht slaapt hij bij m'n vriendin zodat ze hem goed in de gaten kan houden.
Door 202Spots
#991614
Voordat ik ooit gehoord had dat rozijnen gevaarlijk zijn,had onze Dolcie 'n zak met meer dan 1 kilo rozijnen van de keuken tafel gestolen,mee naar buiten gesleept,de zak open gemaakt en zeker de helft op gegeten,zal ong. 500 gram geweest zijn.
Ik zag'n paar uur later de aangebroken zak in de tuin, maar gelukkig begon ze zelf al te spugen en kwam er 2-3 keer 'n stoot opgezwollen rozijnen uit, ze waren inmiddels tot druif maat opgezet en zal wel dwars hebben gezeten in de maag. :-\
De volgende dag was ze ook aardig aan de diaree,maar gelukkig verder nergens geen last van gehad.
Het is natuurlijk verstandiger om geen rozijnen te voeren,maar wanneer het per ongeluk gebeurd hoeft het dus niet altijd 'n fatale afloop te hebben.
Ik zou ook de hond goed in de gaten houden en kijken wat of ie 24 uur later doet.
Success!
Door Golum
#992335
Nou het is inmiddels bijna 48 uur geleden dat Nino de rozijnen heeft gegeten en er is niks aan de hand.
Phoe he, wat een opluchting, ik was echt bang dat hij het loodje zou leggen. De DA zei dat ongeveer 14 gram per kilo lichaamsgewicht dodelijk kon zijn, dat had ze opgezocht (waar weet ik niet). Nino weegt 25 kilo dus 200 gram zou niet direct dodelijk zijn. Hij is wel sinds de ontbijtkoek aan de diarree maar dat lijkt me wel logisch  ;D
Wat een figuur ook, hij pikt rozijnen van het aanrecht, krijgt eerst een halve ontbijtkoek als beloning en daarna mag hij nog bij het vrouwtje slapen ook  ::)

Ach ja, lekker he pubers  :D
Door Lil
#992369
Golum schreef: Nou het is inmiddels bijna 48 uur geleden dat Nino de rozijnen heeft gegeten en er is niks aan de hand.
Phoe he, wat een opluchting, ik was echt bang dat hij het loodje zou leggen. De DA zei dat ongeveer 14 gram per kilo lichaamsgewicht dodelijk kon zijn, dat had ze opgezocht (waar weet ik niet). Nino weegt 25 kilo dus 200 gram zou niet direct dodelijk zijn. Hij is wel sinds de ontbijtkoek aan de diarree maar dat lijkt me wel logisch  ;D
Wat een figuur ook, hij pikt rozijnen van het aanrecht, krijgt eerst een halve ontbijtkoek als beloning en daarna mag hij nog bij het vrouwtje slapen ook  ::)

Ach ja, lekker he pubers  :D
Isse dat dan niet de normale gang van zaken ? hahahaha
Allang blij dat het goed is afgelopen!!!
;) :D ;D ;D :-\ 
Door Golum
#992387
Ik ben echt blij dat het goed is afgelopen, ik wilde appeltaart gaan bakken en had dus de rozijnen niet goed opgeborgen  :-\
Ik zou me echt eeuwig schuldig voelen als hij wat zou gaan mankeren daardoor.
M'n vriendin heeft Nino trouwens maar gelijk verzekerd bij Proteq, dat leek haar toch wel handig met al z'n fratsen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door