Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#99164
Over mijn Lab had ik onder een andere topic al geschreven. Op zich gaat het goed met hem, maar volgens mij heeft hij nog steeds bloedarmoede. Het tandvlees is erg bleek. Zelf denk ik nu aan schildklier, niet alle symptomen zijn zo duidelijk, maar hij is gecastreerd en schildklierproblemen zijn niet onmogelijk dan. Hij is ook ineens qua gewicht aangekomen, terwijl hij niet meer voer krijgt. Wil dus met de dierenarts overleggen om een schildklier onderzoek te laten doen, helaas duurt het een week voor je daarvan uitslagen krijgt.
Iemand van jullie nog andere ideeën en wat zou ik kunnen geven om wat aan die bloedarmoede te doen?
gr.
Nicolette
Door lekker kort
#99167
oebaya schreef:
Iemand van jullie nog andere ideeën en wat zou ik kunnen geven om wat aan die bloedarmoede te doen?
gr.
Nicolette
Hoi Nicolette,

Mijn Berner heb ik indertijd Roosvice met extra ijzer gegeven, en 2 keer een ijzerinjectie, pleegzuster bloedwijn is ook goed maar wordt ie een beetje dronken ;D

Beterschap Fritz
Gebruikersavatar
Door chooky
#99174
Over bloedarmoede in het Herbal Handbook:

Anaemia: Usually caused through incorrect diet or lack of sunlight, or constipation.
Treatment: medicine of any of the black fruits, such as bramble, billberry, elderberry, or grape, when in season, given crushed into the cereal feed or as standard infusion. Two tablespoons of infusion for an avarage size dog. Add a teaspoon of honey to every teaspoon of herbal infusion. When all the black fruits are out of season, nettle can be used; this herb contains natural iron at its best, very different from chemical iron, which is constipating and aaggravates anaemia. Feed also raw eggs, seaweed, molasses, parsley.

Ik zoek nog even naar haar aanbevelingen bij schildklierproblemen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#99192
over thyroid problems:

This is a glandular ailment. treat as for obesity. give especially all the iodine-rich herbs and foods: seaweed, garlic, egg yolks, raw. When available, give the great reed, Arundo donax (reuzenriet), raw and finally minced, two teaspoons daily.
Door oebaya
#99283
Dank voor de reacties. Met de vruchten ben ik maar vast begonnen. Had Roosvice in huis. Verder ga ik het maandag toch even met de dierenarts bespreken, want voor ik toevoegingen ga geven voor de schildklier, wil ik wel even zeker weten of het daar zit.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door