Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barbara78
#989986
Misschien een wat stomme vraag, maar Vinnie kromt zijn rug heel erg tijdens het eten. Lijkt wel een karper of de hunchback of the notre dame... Kennen jullie dat? Kan het kwaad? Zou ik de voer standaard te hoog hebben staan?
Door Femke
#990035
eet hij soms heel snel? Bij een bolle rug zou ik eerder denken aan een te lage standaard dan een te hoge :-\ verder heb ik echt geen idee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#990052
Zet die bak eens op de grond en kijk hoe hij dan eet. In principe is uit een standaard eten een onnatuurlijke houding voor een hond en om kantelingen te voorkomen hoef je het ook niet te doen.
Door Barbara78
#990513
Ja hij schrokt idd behoorlijk. Ik heb al geprobeerd een omgekeerde schotel in de etensbak te leggen om het eten te vertragen maar dat werkte voor geen meter.  >:(
Door Barbara78
#992729
[quote="D&K"]
Beetje lauw water erover doen, dan wordt het lekker glibberig en kunnen ze geen happen tegelijk opschrokken.
[/quote]

Heb ik gisteren geprobeerd. Helaas werkte het niet... Door de structuur van CB wordt het niet zo glibberig... Werkt waarschijnlijk beter bij van die schijven zoals bij Rodi.
Door Barbara78
#992922
[quote="Nitus"]
Stop de CB anders eens in een Kong.[/quote]

Dat heb ik ook al eens geprobeerd. Maar Vinnie vindt dat maar niets. Dan geeft hij het gewoon op. Likt een tijdje eraan en dan laat hij het voor wat het is. Heb het twee of drie maaltijden geprobeerd, was dus geen succes. Vervolgens stond ik na een tijdje de resten eruit te peuteren en moet zeggen dat dat zelfs voor mij niet meeviel... dus ik snap dat Vinnie het al helemaal niet lukte. Ook lag de CB, althans kruimeltjes ervan, door de hele kamer. Ik vond dat niet zo fris. Probleem is dat we geen afsluitbare (bij)keuken hebben en een groot houten terras, zodat buiten ook geen optie is.

Ik heb overigens een puppykong large, voor to be grote honden. Dus daar kan het toch ook niet aan liggen, of wel? Heb ook al eens zitten kijken bij andere activityballs maar ben nog niets tegen gekomen waarvan ik zeg, hé da's mss wat...

Als je dan leest dat sommigen er soms zelfs een ei in vastkoken, dan ben ik toch met stomheid geslagen dat een hond dat er weer uit krijgt hoor!  :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992950
Het kan idd zijn dat je Kong (nog) een maatje te groot is ;). En wat ook belangrijk is dat je het in het begin niet te moeilijk maakt. Dus nog niet teveel aanstampen, laat hem snel succes hebben in het begin. Als je een bench hebt kun je hem daarin geven of leer hem op een vaste plek/kleedje te eten. Hebben ze zo door als je hem elke keer weer naar die plek terug brengt.

Fedor en Gitte vonden de Kong altijd erg leuk :D, maar sinds we BARFen staat de Kong werkloos in de kast.

Activityballs en Carnibest lijkt me trouwens geen goed combinatie :-X ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door