Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#987885
Gisteravond tijdens het wandelen gooide Beau zijn middagmaaltijd eruit en at hem daarna weer keurig op (je mag tenslotte geen rommel achterlaten op straat he?  ;)) Nou is dat overgeven en weer opeten niet zo vreemd, dat gebeurt wel vaker als hij te snel gegeten heeft, maar normaal is het altijd meteen na de maaltijd, nu was het al zo'n 3 uur geleden dat hij gegeten had.

Hebben jullie honden dat weleens, dat ze zo lang na de maaltijd nog overgeven en herkauwen?
Gebruikersavatar
Door kira
#988595
maandag om half acht een eendenkarkas gegeven, kwam er eerst om 15.00 uur uit en toen om 17.00 uur nog een keer (en verdween toen in een andere maag waar die in is gebleven).
Gebruikersavatar
Door pike
#988863
Met de maaltijd heb ik die ervaring niet, wel met een snack. Pike wil nog wel eens zijn snackje dat hij 's avonds na de laatste wandeling krijgt, midden in de nacht uitkotsen en weer opeten. En zo'n snackje is dan een kippenek of een loopvoet. Hij doet het niet altijd (want dan zou ik hem denk ik niets meer geven) maar zo af en toe. Vraag me niet waarom ik weet het niet. Hij maakt er zelf geen punt van, gedraagt zich niet ziek of zielig of wat dan ook. Hij eet het weer met smaak op. Dus ik maak me er verder ook niet druk om.
Door *Natasja*
#988976
pike schreef: Met de maaltijd heb ik die ervaring niet, wel met een snack. Pike wil nog wel eens zijn snackje dat hij 's avonds na de laatste wandeling krijgt, midden in de nacht uitkotsen en weer opeten. En zo'n snackje is dan een kippenek of een loopvoet. Hij doet het niet altijd (want dan zou ik hem denk ik niets meer geven) maar zo af en toe. Vraag me niet waarom ik weet het niet. Hij maakt er zelf geen punt van, gedraagt zich niet ziek of zielig of wat dan ook. Hij eet het weer met smaak op. Dus ik maak me er verder ook niet druk om.
Nee, me druk maken erover doe ik zeker niet hoor  ;) Dit was de eerste keer (dat ik het zag althans, misschien gebeurt het wel vaker 's nachts) dat hij na een paar uur overgaf. En de keren dat hij het meteen na de maaltijd doet, dan is er een aanwijsbare reden: te snel gegeten... Maar ook dat komt maar een enkele keer voor, meestal gaat en blijft het er hier keurig in  :)
Door *Natasja*
#988983
Lizzy schreef: Als er hier een aantal uur na de maaltijd wordt gekotst, eten ze het niet meer op. Dus, nee, dit hebben mijn honden niet.
Ik vond het ook zeer opmerkelijk, want Beau vindt al snel iets bah. En dit zag er toch al een stuk minder vlees-achtig uit dan wanneer het nog maar 5 minuten in zijn maag heeft gezeten  :-\
Door Femke
#989027
normaal gesproken is het na een paar uur al wel redelijk verteerd.
Ik heb met Sunday wel eens meegemaakt dat hij de volgende ochtend zijn maaltijd van de avond ervoor uitspuugde. En hij stonk vreselijk uit zijn bek.
Hij zat aan de rimadyl op dat moment waar zijn maag buitengewoon slecht op reageerde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door