Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ingrid B.
#987769
Hoi allemaal!

Ik heb ingevroren zalmen gekocht van 1 kilo per stuk,schoongemaakt en zonder kop...ik weet nu niet of ik die zo mag geven aan mijn honden i.v.m. de graten die erin zitten...normaal is dat gevaarlijk of kraken ze die ook zoals botten?Ze liggen hier nu ontdooid te wachten tot ik het antwoord weet...

Help,een beginnende barfer :D

Salut!

Ingrid en haar honden
Door Anthraciet
#987771
Als je honden gewend zijn botten te eten, is zo'n zalm geen probleem. Ik ga er wel van uit dat het rauwe vis is en niet gerookt/gekookt e.d.

Maar je had de koppen er ook aan mogen laten zitten hoor, die eten ze ook ;)
Je kan het dus gewoon met graten geven, kunnen ze zonder meer verwerken.
Door Ingrid B.
#987777
Dank je wel! :)

k heb ze zo ingevroren,rauw gekocht en wil ze rauw geven ook(botten zijn ze inmiddels gewend)...de koppen zaten er niet meer aan..zal eens aan de slager v/d supermarkt vragen of hij die weggooit en of ik die dan mag hebben...dan hebben ze weer wat te kluiven hier! ;)

Salut!

Ingrid en haar honden
Door Ingrid B.
#988027
Hoi allemaal!

Nou...de 2 jongsten van 3 jr(x Collies).hebben het netjes met graat en al opgegeten...en Sam(de moeilijke eter van rauw)heeft eraan gesnuffeld en toen heb ik het met een bijl een beetje platgemept voor hem in het gras en toen ik heeft hij wat gegeten,maar niet alles...ook de oudste moest ik even helpen...die at ook niet alles op...en de kleinste (Westie)heeft de staart met wat vlees op(de andere staart liet hij liggen)...en de resten hebben de olijke tweeling van het begin lekker opgepeuzeld...zo zal het ook wel in de natuur gaan... ;)

Dus ja...volgende keer maar weer?Ze hadden ook wat tonijn uit blik op...voor het geval dit geen succes zou worden,haha...en straks wat groenten...

groetjes uit Frankrijk van Ingrid en haar 5 honden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door