Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#984259
problemen met de vis alom.......
Vienna is 2 jaar geleden al gestopt met hele vissen eten, en krijgt nu gemalen vis, wat er mondjesmaat ingaat. Kay en Didge hebben altijd goed vis gegeten, tot Kay vorig jaar erg ging overgeven van zalmkop. poosje niet meer gegeven, maar na een tijdje toch weer overgeven. In kleinere porties hetzelfde verhaal. Geen koppen meer alleen ruggen. Ging goed tot gisteravond ze ook alles heeft onder gespuugd van de rug.
Van de haring, sardien, en makreel laat ze tegenwoordig ook al de koppen liggen :-\
Didge begon een paar maanden geleden al de kabeljauwkoppen te laten liggen. Zalmkop eet hij nog wel, maar laat nu ook de koppen van de makreel liggen.
spruit Bantu begon een paar weken geleden ook te miepen. Maar begon te merken dat ze erg aan de dunne was na zalm. Kleinere porties gemaakt, maar hetzelfde verhaal. Nu laat ze de zalm, haring, makreel, sardien gewoon liggen  (ook na 2 keer aanbieden). Als ik haar gemalen vis geef (zalmmix van Herby) met wat spiervlees of gemalen pens er door, eet ze het op en is niet aan de dunne :(
Ik ga gewoon maar eens een poosje stoppen met vis, want word er een beetje tuureluurs van >:(
Door Lizzy
#984290
Ik heb hier Brutus die niet meer goed op vis reageert. Dus ze krijgen hier af en toe een haringkie of sardientje tussendoor. Niet meer als maaltijd. Ik voer wel groentes en chlorella. En heel af en toe krijgen Linga en Pinkel een capsule visolie.
Door dorinekok
#984299
trimsalon schreef: problemen met de vis alom.......
Vienna is 2 jaar geleden al gestopt met hele vissen eten, en krijgt nu gemalen vis, wat er mondjesmaat ingaat. Kay en Didge hebben altijd goed vis gegeten, tot Kay vorig jaar erg ging overgeven van zalmkop. poosje niet meer gegeven, maar na een tijdje toch weer overgeven. In kleinere porties hetzelfde verhaal. Geen koppen meer alleen ruggen. Ging goed tot gisteravond ze ook alles heeft onder gespuugd van de rug.
Van de haring, sardien, en makreel laat ze tegenwoordig ook al de koppen liggen :-\
Didge begon een paar maanden geleden al de kabeljauwkoppen te laten liggen. Zalmkop eet hij nog wel, maar laat nu ook de koppen van de makreel liggen.
spruit Bantu begon een paar weken geleden ook te miepen. Maar begon te merken dat ze erg aan de dunne was na zalm. Kleinere porties gemaakt, maar hetzelfde verhaal. Nu laat ze de zalm, haring, makreel, sardien gewoon liggen  (ook na 2 keer aanbieden). Als ik haar gemalen vis geef (zalmmix van Herby) met wat spiervlees of gemalen pens er door, eet ze het op en is niet aan de dunne :(
Ik ga gewoon maar eens een poosje stoppen met vis, want word er een beetje tuureluurs van >:(
Dit is voor jou ook niet leuk meer. En je weet best dat het niet noodzakelijk is ze vis te voeren. (wie ben ik om dat tegen jou te zeggen :D) Dus als ik jou was zou ik mezelf en je hondjes niet meer kwellen. Je geeft ze meer dan genoeg variatie en met zo'n viscapsule erbij komen ze niks te kort! En die verstop je dan maar in een lekker stukje vlees/kaas/paté etc. als dat nodig is.
Door conleeuw
#984349
mijn honden zijn geen viseters, maar krijgen wel zalmolie capsules af en toe en ook wel eens blikjes vis... dat is dan wel gaar, maar is beter dan helemaal niets. Rauw vis is hier gewoon geen success, dan maar anders oplossen. Ik kan mij voorstellen dat je wil stoppen als ze er last van hebben. Mischien ook visoliecapsules in plaats van :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#984366
ze krijgen hier al af en toe een visoliecapsule. Als ik de vis nu schrap uit het menu (eerst eens tijdje proberen), hoeveel visoliecapsules zou ik ze dan moeten geven per week. of is daar geen echte richtlijn voor.
Is wel jammer, want ik heb net weer vis binnen gekregen. Maar diepgevroren kan dit ook wel een poosje in de vriezer liggen :(
Door K&D
#984373
Hier krijgen ze diarree van vis. Ik voerde eerst wel zalmkoppen, maar ben daar maar mee gestopt. Ook vis uit blik gaat niet goed, tenzij het een heel klein beetje is. Bij een langharige hond is diaree NIET fijn.
Ik geef ze visolie in plaats van vis.
Door Juul
#984400
Falco reageert (volgens mij) ookniet goed op vis. Hij eet het liever niet als wel, en wat ik aan vis gegeven heb, werd een paar uur later weer uitgebraakt.

Ik geef 'm nu groentes, 3x per week een eitje en 1 keer in de week een mengsel van 20gr walnoot, 20gr pompenpit en 20gr. sesamzaad.

Omdat ie zo slecht op vis reageert durf ik 'm ook geen visolie te geven.
Door Chaos
#984456
Vis gaat hier oo kniet goed. Chaos heeft een tijdje alleen sardines gegeten (en dan liet hij de koppen liggen). maar hij gaf het regelmatig over. Truus, normaal de alleseter, gaf de laatste twee keer ook over. Ik ben er voorlopig even mee opgehouden.
Blikvis eten ze wel, door de groentenmix bijvoorbeeld. Ik geef af en toe visolie capsules.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#984460
Had je al verteld, maar goed, hier wordt met wisselend succes vis gegeten, gelukkig geen kotspartijen ervan, want dan zou ik ook snel klaar zijn.
Zou gewoon een tijdje sardien uit blik geven en dan nog eens kijken of ze misschien een rauwpanharinkje willen eten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#984464
Nitus schreef: Had je al verteld, maar goed, hier wordt met wisselend succes vis gegeten, gelukkig geen kotspartijen ervan, want dan zou ik ook snel klaar zijn.
Zou gewoon een tijdje sardien uit blik geven en dan nog eens kijken of ze misschien een rauwpanharinkje willen eten.
heb bijna zelf een vis-trauma ;D
Door tiny
#984493
Alleen zalm gaat hier goed. Van panharing gaat Rosco vreselijk aan de dunne. En hij roept 's nachts dus niet. Tractatie 'sochtends dus. Zo nu en dan een harinkie gaat goed. Makreel is veel te vet voor Tessa, zij gaat daar van spugen. Blikjes vis samen met groente en huttenkase gaat uitstekend. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door