- vr 09 mei 2008, 13:54
Nou, hier nog wat van mijn bevindingen. Daar zul je echt niets mee opschieten.
Vroeger, toen er weinig anders was voor de pupjes altijd Rodi pens hart (zo heet dat nu). Beviel prima.
Nu voor de puppen Duck, poepen ze de graantjes, die er in zitten weer net zo uit. Ik geef liever energique, kan ik niet zien, of ze de graantjes uitpoepen, want dat is nog fijner gemalen, maar weten doe ik het niet. Ik maak ook zelf een hapje voor ze, maar daar gaat het hier niet over.
Voor de volwassen honden had ik altijd wel wat smuldier in huis, voor makkelijke dagen, of om iets door heen te mengen. Ik vind dat voer erg nikserig. Daarom maar eens drie dozen AHV besteld. Zal de dag prijzen, dat dat op is. Nu gelukkig bijna. Volgens mij stinkt het naar oud brood, zo'n graan gist lucht.
Er ligt nu 12 kilo Kivo in de vriezer. Om te proberen het eerste pak ontdooid, ziet er vettig uit. Er schijnt flink wat kip in te zitten. Zie wel witte kloddertjes, zal wel vet zijn. soms voelen ze hard aan, zou bot kunnen zijn.
Vanochtend hebben Tom en ik staan snuffen en het stinkt niet, maar ik ruik ook geen pens.
De tijd zal leren, of ik het weer bestel.
Eerlijk gezegd, merk ik weinig verschil in wat ze zo af en toe eens eten. Het lijkt, of AHV er sneller door heen gaat.
Gevoelsmatig zou ik aan de pupjes geen Smuldier, of AHV geven. Niet echt ergens op gebaseerd.
Ik heb dus nooit de wat duurdere merken geprobeerd, die zouden misschien iets beter van samenstelling zijn. Ik begrijp goed, dat een pakje diepvriesvoer, wat weinig geld kost, niet alles biedt wat misschien nodig zou zijn
Er zullen genoeg honden zijn, die het er uitstekend op doen, maar of dat de maatstaf moet zijn, moet ieder voor zich uit maken.
Hanny