Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jeannette b
#980741
Hoi, Boomer heeft een soort van bultje, en eerst dacht ik dat het een teek was, maar hij is roze. Volgens mij zijn teken toch grijs/zwart? Ik was al bezig met een tekentang, maar kreeg het niet 'te pakken' . Nog even goed nagekeken, en kan ook geen pootjes ontdekken, Kan een hond ook wratjes hebben? Ze is natuurlijk al bijna 12, en ik hoor wel vaker dat oudere honden bultjes en wratjes krijgen. Als dat zo is, ben ik even blij dat ik niet verder ben gegaan met de tekentang.... :-[
Kent iemand dat soort "wratjes"? En zijn het wel wratjes?
Door *Natasja*
#980744
Jeannette b schreef: Hoi, Boomer heeft een soort van bultje, en eerst dacht ik dat het een teek was, maar hij is roze. Volgens mij zijn teken toch grijs/zwart? Ik was al bezig met een tekentang, maar kreeg het niet 'te pakken' . Nog even goed nagekeken, en kan ook geen pootjes ontdekken, Kan een hond ook wratjes hebben? Ze is natuurlijk al bijna 12, en ik hoor wel vaker dat oudere honden bultjes en wratjes krijgen. Als dat zo is, ben ik even blij dat ik niet verder ben gegaan met de tekentang.... :-[
Kent iemand dat soort "wratjes"? En zijn het wel wratjes?
Ja, ik ken ze. Ik dacht destijds bij Beau ook dat het een teek was, en heb hem er dus af gedraaid met een tekentang. Toen het begon te bloeden en ik aan de verwijderde "teek" geen pootjes of iets dergelijks zag, had ik pas door dat het geen teek was  :-[

De DA noemde ze inderdaad ouderdomswratjes (later kreeg hij er nl. nog eentje).
Door sandrra
#980755
Idd een ouderdomswratje of een vetbultje... Ik heb bij een van mijn honden ook een keer aan zo'n soort bultje zit frutten in de veronderstelling dat t een beestje was en kwam tot de ontdekking dat t toch echt een bultje was :-[
Door Truus
#980796
Jeannette b schreef: Boomer keek ook al zo benauwd... zo van: dat doe je me toch niet aan hé?  ???
Mila heeft ook zo'n rose bultje en het wordt niet groter ofzo.
( Ik heb gisteren de fokster van jou hond gesproken ;))
Door Anthraciet
#981082
Onze oude Chakka van 13 heeft ze ook, soms makkelijk te herkennen zoals in zijn gezicht, maar hij heeft er ook 1 in zijn nek waarvan ik altijd in eerste instantie denk dat het een teek is ::)
Maar ik heb intussen geleerd om eerst goed te kijken, juist omdat ik weet dat hij ook die wratjes heeft :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door